شهر خبر

تصمیم ویژه دیوان محاسبات برای خودروسازان

اقتصاد تصمیم ویژه  دیوان محاسبات برای خودروسازان

دیوان محاسبات کشور خواستار تسهیل مجوز تجدید ارزیابی دارایی‌های دو خودروساز بزرگ کشور به منظور حمایت از صنعت خودرو و بهبود ساختار مالی آنها شد.

صنعت خودرو در ایران یکی از صنایع مهم و پرسود اقتصاد کشور می‌باشد. این صنعت با بیش از نیم قرن سابقه فعالیت، از دهه شصت با تأسیس شرکت‌های خودروسازی در ایران آغاز شد. در حال حاضر، بیش از ده شرکت خودروسازی در ایران فعالیت دارند و تولیدات متنوعی از خودروهای سواری، خودروهای تجاری، و خودروهای خاص را تولید می‌کنند. این صنعت به عنوان یکی از منابع اصلی اشتغال و تولید در ایران محسوب می‌شود. همچنین، بازار داخلی ایران نقش مهمی در تحولات و توسعه‌های این صنعت ایفا کرده و همچنان توانمندی‌ها و چالش‌های خود را داراست.

 اداره کل روابط عمومی و‌امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، با تجدید ارزیابی دارایی خودروسازان موافقت و از این موضوع حمایت کرد.

بر اساس این گزارش، در پی برگزاری جلسات متعدد و بررسی های صورت گرفته توسط حسابرسان و کارشناسان دیوان محاسبات کشور، این نهاد نظارتی خواستار تسهیل مجوز تجدید ارزیابی دارایی‌های دو خودروساز بزرگ کشور به منظور حمایت از صنعت خودرو و بهبود ساختار مالی آنها شد.