شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#روسیه#جدید

بمب هدایت‌شونده جدید روسیه، کابوس خطوط مقدم جنگ اوکراین

بمب هدایت‌شونده جدید روسیه، کابوس خطوط مقدم جنگ اوکراین

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد: روسیه استفاده از یک بمب هوایی قدرتمند را آغاز کرده که دفاع اوکراین را از بین برده و تعادل را در خط مقدم نبرد برهم زده است.

به گزارش خبرآنلاین روسیه به تازگی استفاده از یک بمب هوایی هدایت‌شونده قدرتمند را آغاز کرده است که آن را با تبدیل یک سلاح اولیه دوران شوروی به بمبی که می‌تواند دهانه‌ای به عرض ۱۵ متر ایجاد کند، انجام داده است.

این بمب که FAB-۱۵۰۰ نام دارد، اساساً یک سلاح ۱.۵ تنی است که تقریباً نیمی از آن شامل مواد منفجره قوی است و از بالا توسط جت‌های جنگنده از فاصله ۶۰ تا ۷۰ کیلومتری خارج از برد بسیاری از پدافندهای هوایی اوکراین پرتاب می‌شود. FAB-۱۵۰۰ نمونه دیگری از چگونگی نبرد روسیه در جنگ اوکراین است که نشان می‌دهد قبل از تلاش برای تصرف قلمرو، ویرانی عظیمی را به بار آورده است.

بنابر گزارش خبری سی‌ان‌ان، ویدئوهای اخیر از خطوط نبرد در منطقه دونتسک، قدرت عظیم این بمب‌ها را در برخورد با نیروگاه‌های حرارتی، کارخانه‌ها و برج‌ها، مکان‌هایی که اوکراینی‌ها دفاع خود را از آنجا هماهنگ می‌کنند، نشان می‌دهد.

به نقل از ایسنا جوزف ترویتیک، کارشناس نظامی در مورد ساخت این بمب‌ها در یادداشتی در وب‌گاه TheWarZone نوشت که آنها امکان حمله جدید و بسیار مخرب‌تری را برای بسیاری از جت‌های تاکتیکی روسیه ارائه می‌دهند که به خلبانان کمک می‌کند از دفاع دشمن دورتر بمانند.

سی‌ان‌ان در ادامه گزارش داد: استفاده از بمب‌های FAB به یک عنصر حیاتی در حمله روسیه در منطقه دونتسک، به ویژه در با خاک یکسان کردن دفاع اوکراین در داخل و اطراف آودیوکا که به تازگی در فوریه سقوط کرد، تبدیل شده است.

FAB-۱۵۰۰ قوی‌ترین بمب در خانواده «بمب‌های غیر دقیق» دوران شوروی است که اکنون در کارخانه‌ای در نزدیکی مسکو به نسخه ارزان اما قدرتمند یک موشک تبدیل می‌شود.

311311