شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ونزوئلا

سفر عجیب بوریس جانسون به ونزوئلا

سفر عجیب بوریس جانسون به ونزوئلا

بوریس جانسون ماه گذشته میلادی به صورت مخفیانه به ونزوئلا رفت تا صحبت‌هایی غیر رسمی با مادورو داشته باشد.

به گزارش خبرآنلاین، جانسون، نخست وزیر سابق انگلیس پس از سفر با جت شخصی به ونزوئلا با نیکولاس مادورو، رئیس جمهور این کشور در یک مکان خارج از کاراکاس دیدار کرد.

به نوشته روزنامه تلگراف، جانسون از یک تعطیلات خانوادگی در جمهوری دومینیکن به ونزوئلا رفته بود.

ساندی تایمز گزارش داد که جانسون که کمتر از ۲۴ ساعت در ونزوئلا بود، پس از نگرانی در محافل دیپلماتیک و اطلاعاتی غربی مبنی بر اینکه ونزوئلا می‌تواند به روسیه تسلیحات بدهد، درباره جنگ در اوکراین با مادورو صحبت کرد.

به گزارش ایسنا، وی همچنین یکسری شرایط مطرح کرد که شامل عادی سازی اوضاع بین لندن و کاراکاس، برگزاری انتخابات عادلانه و آزاد در این کشور آمریکای لاتین و کاهش تنش در گویان، مستعمره سابق بریتانیا می‌شود.

نخست وزیر سابق انگلیس از زمان ترک دفتر نخست وزیری همچنان به حمایتش از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین ادامه داده است.

یکی از سخنگوهای جانسون گفت: بوریس جانسون با مقام‌های ونزوئلا با حمایت کامل دفتر توسعه و کشورهای مشترک المنافع و امور خارجی انگلیس و با اطلاع کامل وزارت خارجه و با تاکید بر ضرورت اقدامات موثر از سوی کاراکاس برای روندهای متناسب دموکراتیک دیدار کرده است.

وی افزود: بوریس جانسون بارها گفته و تاکید کرده تا زمانیکه ونزوئلا به صورت کامل دموکراسی را رعایت نکند و به یکپارچگی ارضی همسایگانش احترام نگذارد، نمی‌توان به عادی شدن روابط امیدی داشت.

مادورو نیز ماه گذشته میلادی تصمیم برای اعزام کشتی گشت نیروی دریایی سلطنتی انگلیس به منطقه را اقدامی از روی تحریکات خصمانه توصیف کرده بود.

سخنگوی جانسون همچنین گفت که سفر هوایی نخست وزیر سابق انگلیس به صورت محرمانه تامین مالی شده بود و نه انگلیس و نه ونزوئلا هزینه‌ها را تقبل نکردند.

یکی از منافع وزارت امور خارجه انگلیس نیز گفت: این یک سفر خصوصی بود اما بوریس جانسون در مسیرش به ونزوئلا، به وزارت خارجه پیام داد.

311311