شهر خبر

خرید و فروش رأی در انتخابات مجلس دوازدهم وجود داشت؟

خرید و فروش رأی در انتخابات مجلس دوازدهم وجود داشت؟

نماینده بندرانزلی در مجلس یازدهم به ابهامات درباره خرید و فروش آرا در انتخابات مجلس دوازدهم واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد دنیامالی، نماینده مردم انزلی در مجلس یازدهم نیز در برخی حوزهای انتخابیه که از سوی نمایندگان در صحن علنی مورد تذکر قرار گرفت، به گفت: «در اصلاح قانون انتخابات پیش‌بینی‌هایی داشته‌ایم که اگر تخلفاتی مثل خریدوفروش آرا یا دیگر بداخلاقی‌های انتخاباتی از این دست قبل از انتخابات یا حین برگزاری انتخابات از سوی کاندیداها یا طرفداران کاندیداها رخ داد، از طریق وزارت کشور و مجموعه قضائی قابل پیگیری و برخورد است. او افزود:‌ آنچه اهمیت دارد، نظارت و مراقبت از انتخابات در برخی حوزه‌های انتخابیه، خوب بود؛ اما برخی حوزه‌های انتخاباتی شرایط متفاوتی داشتند و همین امر باعث اعتراض و انتقاد برخی نمایندگان در صحن علنی مجلس شد.

این نماینده راه‌یافته به مجلس دوازدهم همچنین با تأکید بر نیاز به اصلاح دوباره قانون انتخابات در مجلس دوازدهم تصریح کرد: «بخواهیم یا نخواهیم، ‌این اعتراضات وجود دارد و نیاز است با توجه به اشکالات ایجادشده، بازنگری و اصلاح دوباره و دقیق‌تری در قانون انتخابات در مجلس دوازدهم داشته باشیم تا دست مراجع اجرائی در برگزاری انتخابات سالم توأم با نگاه پاسداشت از آرای مردم بازتر شود».

او افزود: «از آنجایی که اولین سالی بود که این اصلاحیه در انتخابات اجرا شد و اشکالات آن را به طور ملموس مشاهده کردیم، لازم است در مجلس دوازدهم این قانون را اصلاح کنیم».

او تأکید کرد: «اگر مقوله خریدوفروش آرا در برخی حوزه‌های انتخابیه بر نتیجه انتخابات اثرگذار بوده باشد و متعرضان بتوانند این ادعا را اثبات کنند، آن انتخابات می‌تواند باطل شود؛ اما حتی کسانی که خودشان اعتراض دارند، اگر با رقبای آنها هم صحبت کنیم، معتقدند این افراد رعایت اخلاق انتخاباتی را نداشته‌اند و این یک اعتراض دوسویه و دوطرفه است».

دنیامالی ادامه داد: «بنابراین به نظر می‌رسد این قانون نیازمند اصلاح دوباره است و اگر وزارت کشور و قوه قضائیه پیشنهادی در راستای ارتقای قوانین و سخت‌گیرانه‌تر کردن آن دارند، مجلس دوازدهم این آمادگی را دارد».

۲۷۲۱۵