شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتحادیه اروپا#حماس#غزه#سیاست خارجی

بورل: اهداف اسرائیل در غزه فراتر از نابودی حماس است

بورل:  اهداف اسرائیل در غزه فراتر از نابودی حماس است

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا معتقد است که اقدامات رژیم صهیونیستی در نوار غزه این احتمال را مطرح می‌کند که اهداف این رژیم فراتر از نابودی جنبش حماس است.

به گزارش خبرآنلاین، «جوزپ بورل» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به کشتار فلسطینیان منتظر دریافت آرد در میدان «النابلسی» شهر غزه تاکید کرد: حمام خونی که ۲۹ فوریه در میدان النابلسی غزه رخ داد، نتیجه مستقیم کاهش کمک‌های بشردوستانه به جمعیتی است که از گرسنگی رنج می‌برند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، بورل افزود: با وجود مخالفت کابینه بنیامین نتانیاهو، جامعه بین‌الملل در موضوع راه‌حل «۲ دولتی» متحد است و باید به سرعت برای اجرای آن اقدام کند.

به نقل از ایسنا بورل تاکید کرد: واضح است که نیروهای اسرائیلی در حفاظت از غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی موفق عمل نکرده‌اند و کمک‌های بشردوستانه وارد شده به غزه کافی نیست.

 تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه از هفتم اکتبر آغاز شد و این تجاوزات از آن زمان تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه) عملیاتی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

311311