شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتوبوس

بی توجهی به ناوگان اتوبوسی کشور / کمبود بلیت اتوبوس علنی شد

راه و مسکن بی توجهی به ناوگان اتوبوسی کشور / کمبود بلیت اتوبوس علنی شد

رئیس سازمان راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: بنا بود تا در امسال هزار ناوگان اتوبوسی کشور نوسازی شود اما پس‌از گذشت ۶ ماهه هنوز نتوانستیم مراحل ثبت سفارش را انجام دهیم.

نوسازی ناوگان اتوبوسی یک فرایند مهم و ضروری در بهبود کیفیت خدمات حمل و نقل عمومی است. با اجرای این فرایند، اتوبوس‌ها به‌روز رسانی و بازسازی می‌شوند تا از لحاظ ایمنی، راحتی و کارایی به حداکثر برسند. این اقدام می‌تواند منجر به کاهش پرترافیک‌بودن جاده‌ها، کاهش آلودگی هوا و افزایش رضایت مسافران شود.

داریوش امانی رئیس سازمان راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای امروز در نشست خبری مشترک رؤسای پلیس راه و مدیران کل سازمان راهداری و حمل‌ونقل، گفت: در سفرها و موقعیت‌های خاص بیشترین زحمات کار بردوش دوستان پلیس و راهداری است. گذشت زمانی که در رسانه‌ها مقابل هم قرار می‌گرفتیم زیر این مسائل از بار مردم را کاهش نمی‌دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ما در راستای تولید گواهی‌نامه نتوانستیم زیرساخت‌های لازم را ایجاد کنیم؛ از ۳۵ کیلومتر فرودگاه امام تا عوارضی تهران را از ابتدای نوروز پارسال می‌خواستیم بازسازی کنیم اما به دلیل برخی موانع تحقق پیدا نکرد. با قیمت مصالح امسال این ۳۵ کیلومتر نیازمند دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع مالی است تا اصلاح کنیم.

وی افزود: سازمان راهداری در امسال ۲۵ همت برای مراکز مختلف هزینه کرده و با توجه به هزینه‌های زیاد قطعاً وضعیت جاده‌های کشور مطلوب نیست به طور مثال در کشور ترکیه ۷۰ درصد درآمد سوخت، برای هزینه و تأمین زیرساخت‌های خود کشور این هزینه می‌شود.

امانی خاطرنشان کرد: تقریباً پس‌از دوره کرونا نزدیک به ۷ هزار دستگاه اتوبوس از چرخه فعالیت خارج شد و از سال گذشته کمبود بلیت در بازار بسیار واضح است و پلیس متناسب با وظایف و درآمد خود ابراز امکانات دارد.

این مقام مسؤولافزود: امسال تلاش کردیم تا ناوگان فرسوده راهداری را از ۹ هزار دستگاه، هزار دستگاه رو نوسازی کنیم؛ حدود ۶ ماه است که روند سفارش را شروع کنیم اما هنوز نتوانستیم ثبت سفارش را انجام دهیم.