شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتوبوس#قیمت#افزایش قیمت#سه شنبه

افزایش قیمت بلیط اتوبوس قطعی شد

قیمت بلیط اتوبوس / بلیط اتوبوس / قیمت بلیط

مدیرعامل اتحادیه تعاونی مسافربری‌های کشور اعلام کرد که از امروز سه شنبه ۱۵ اسفند، نرخ کرایه اتوبوس‌های برون شهری به طور متوسط ۲۵ درصد افزایش یافته است.

اقتصاد افزایش قیمت بلیط اتوبوس قطعی شد

احمدرضا عامری با اشاره به افزایش کرایه اتوبوس‌های مسافربری که از امروز اجرایی شد، توضیح داد: با این افزایش قیمت بلیط اتوبوس، مشکلات رانندگان و صاحبان اتوبوس‌ها برطرف نخواهد شد.

وی افزود: نرخ مصوب دولت برای هر نفر - کیلومتر سفر اتوبوسی ۴۰۰ تومان است که طبق نظر کارشناسان، هزینه سفر برای هر نفر - کیلومتر در بخش اتوبوس‌های ویژه موسوم به وی آی پی، ۱۸۵۰ تومان و برای اتوبوس‌های معمولی ۱۶۰۰ تومان است.

عامری افزود: این رقم مصوب دولت، بسیار پایین‌تر از نرخ‌های کارشناسی است بنابراین، این افزایش با توجه به افزایش هزینه‌های این بخش، مشکلی از رانندگان و صاحبان اتوبوس‌ها حل نمی‌کند.

رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری از برگزاری جلسه با مدیران سازمان راهداری برای تعییت قیمت بلیت اتوبوس در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد. هفته گذشته باقرجوان با اشاره به آغاز پیش‌فروش اینترنتی بلیت اتوبوس برای ایام نوروز ۱۴۰۳ گفته بود: ارائه کد ملی و تلفن همراه هنگام خرید بلیت از طرف مسافران الزامی است.

وی افزود: با توجه به افزایش تقاضا در برخی مسیرها، از سوی استان ها نیازسنجی انجام می‌شود و حداکثر ظرفیت ناوگان برای خدمات رسانی به کارگرفته می شود. ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس، ۱۹هزار دستگاه مینی بوس و ۳۰ هزار دستگاه سواری کرایه در ایام نوروز در محورهای مختلف درون و برون‌استانی مسافران را جابجا می‌کنند.

در همین حال احمدرضا عامری رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری با بیان این‌که هنوز جلسه‌ای در خصوص زمان فروش بلیت و قیمت بلیت اتوبوس نداشته‌ایم، گفت: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای متولی این بخش و حاکمیت است.

وی بیان کرد: فردا یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ جلسه‌ای در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای تعیین قیمت بلیت اتوبوس در ایام نوروز داریم.  فردا تصمیمات کشوری در این خصوص اتخاذ خواهد شد.

احمدرضا عامری رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری اواخر ماه گذشته (۲۹ بهمن) در واکنش به افزایش قیمت بلیت اتوبوس با تاکید بر این‌که نظارت کاملی در بخش حمل‌ونقل مسافری (اتوبوس) داریم و اجازه افزایش قیمت بدون مجوز را نمی‌دهیم، گفته بود: شرایط ناوگان اتوبوسرانی کشور مطلوب نیست. در زمان حاضر حدود ۷۵۰۰ دستگاه اتوبوس داریم که می‌توانند در مسیرهای دور سرویس‌دهی داشته باشند.

وی درباره نرخ بلیت اتوبوس برای ایام نوروز و میزان افزایش آن اظهار کرد:‌ هنوز  در این رابطه به توافق نرسیده‌ایم و معتقدیم قیمت بلیت اتوبوس به اندازه تورم باید افزایش یابد. این در حالی است که شواهد حکایت از افزایش بی سرو صدا قیمت بلیت اتوبوس و بدون اطلاع‌رسانی از سوی متولی این بخش یعنی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دارد.

داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر حمل‌ونقل سازمان راهداری از آغاز پیش‌فروش بلیت اتوبوس برای ایام نوروز خبر داده و گفته بود: پیش فروش اینترنتی بلیت از طریق سایت‌های اینترنتی، سایت‌های استانی و سایت‌های اختصاصی شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر انجام می شود و با انجام سفرهای برنامه‌ای کاربران، خدمات رسانی مناسب تری در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای فراهم می شود.

وی با بیان این‌که ارائه کد ملی و تلفن همراه هنگام خرید بلیت از طرف مسافران الزامی است، افزود: با توجه به افزایش تقاضا در برخی مسیرها، از سوی استان‌ها نیازسنجی انجام می‌شود و حداکثر ظرفیت ناوگان برای خدمات‌رسانی به کارگرفته می شود.

وی یادآور شد: ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس، ۱۹هزار دستگاه مینی بوس و ۳۰ هزار دستگاه سواری‌کرایه در ایام نوروز در محورهای مختلف درون استانی و برون استانی، مسافران را جابجا می‌کنند.

بازار