شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#افغانستان#طالبان
طالبان: جهان در شرایط فعلی نباید افغانستان را فراموش کند

معاون سیاسی ریاست الوزرا حکومت سرپرست طالبان در دیدار با مسوولین کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان تاکیدکرد: جهان در شرایط کنونی نباید افغانستان را فراموش کند.

به گزارش خبرآنلاین از خبرگزاری صدای افغان (آوا)، ، معاون سیاسی ریاست الوزرا امروز(سه‌شنبه ۱۵ اسفند) با رئیس بخش آسیا و اقیانوس آرام کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR) و رئیس بخش افغانستان در این سازمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

عبدالکبیر ضمن تشکر از همکاری‌های این سازمان و سایر نهادهای کمک رسان به مهاجران افغان، گفت: کابل تلاش می‌کند با گسترش پروژه‌های بزرگ ملی و توسعه فعالیت‌های اقتصادی، زمینه‌ی اشتغال را برای مردم فراهم کند.

وی با بیان اینکه فقر و بیکاری از دولت گذشته برای طالبان به ارث مانده، افزود: کنترل و از بین بردن این وضعیت به زمان و امکانات بیشتر نیاز دارد.

به گزارش ایرنا عبدالکبیر تصریح کرد: جهان در شرایط فعلی نباید افغانستان را فراموش کند.

معاون سیاسی ریاست الوزرا حکومت سرپرست طالبان با اشاره به اینکه افغان‌ها در ناامنی پاکستان هیچ نقش ندارند، افزود: بسیاری از مردم ما در این کشور با مشکلات زیادی مواجه هستند و هزاران افغان بی‌گناه در زندان‌های پاکستان به سر می‌برند.

وی ضمن تاکید بر آمادگی‌های لازم کابل برای بازگشت مهاجران افغان، گفت: مهاجران افغان باید با رضایت خود به کشور بازگردند و نهادهای بین المللی باید در بخش مسکن و اشتغال مهاجران همکاری داشته باشند.

این مقام طالبان در رابطه با نشست اخیر دوحه اظهار داشت:جای تاسف دارد که در این نشست به موضوع مهاجران مردمان این سرزمین، حقایق موجود در افغانستان و راه‌حلی برای این موضوع مهم توسط هیچ نهادی مطرح نشده است.

مولوی عبدالکبیر بیان کرد: افغانستان در زمینه‌های مبارزه با موادمخدر پیشرفت‌های قابل ملاحظه ای داشته و برای گسترش اقتصادی تلاش شده است.

کیونگ جون نیز در دیدار با عبدالکبیر اظهار داشت: ما همواره به حل مشکلات و یاری مهاجران افغان متعهد هستیم.

وی افزود: ما با ارائه گزارش در خصوص مهاجران افغان در نشست آینده از همه می خواهیم کمک بیشتری به مهاجران این کشور شود و حقایق موجود افغانستان در این نشست را مطرح خواهیم کرد.

لیونارد زولو هم در این نشست به شرایط سخت و دشوار مهاجران افغان اشاره کرد و افزود: خشکسالی به نابسامانی اشتغال، مسکن و بهداشت مهاجران افغان افزوده شده و نهادهای داخلی و بین‌المللی درجهت تقویت اقتصاد افغانستان و تکمیل پروژه‌های زیربنایی وارد شده اند.

310310