شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#تاکسی#تهران#شورای شهر

تاکسی برقی ها فردا به ایران می رسند / افزایش تعداد خطوط مترو در سال آینده

راه و مسکن تاکسی برقی ها فردا به ایران می رسند / افزایش تعداد خطوط مترو در سال آینده

سخنگوی شورای شهر تهران گفت:افزایش واگن، اضافه کردن خطوط مترو، خرید ون و تاکسی و اتوبوس و... همچنین برقی کردن ناوگان بخش مهمی از برنامه مدیریت شهری در سال پیش رو است.

توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی می‌تواند بهبود قابل توجهی در سیستم حمل و نقل عمومی یک شهر یا منطقه ایجاد کند. افزایش تعداد و نوع وسایل نقلیه عمومی، همچنین بهبود سرویس‌دهی آنها باعث افزایش راحتی و کارایی این سیستم می‌شود. این اقدامات می‌تواند منجر به کاهش ترافیک و آلودگی هوا، افزایش استفاده از حمل و نقل عمومی و بهبود دسترسی مردم به مکان‌های مختلف شهری شود. این روند نشان دهنده پیشرفت و توسعه پایدار در زمینه حمل و نقل عمومی است.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: بودجه امسال در راستای بودجه سال گذشته است. تلاش کردیم از سرمایه‌گذاری پر هرج و مرج فاصله بگیریم و بودجه را به حمل‌ونقل اختصاص دادیم. افزایش واگن، اضافه کردن خطوط مترو، خرید ون و تاکسی و اتوبوس و... همچنین برقی کردن ناوگان بخش مهمی از برنامه مدیریت شهری در سال پیش رو است.

امروز ظهر نشست خبری مشترک عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران و علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهرداری تهران برگزار شد که در این نشست موضوعات مختلفی از سوی خبرنگاران حاضر در جلسه مطرح شد که این دو به آن پاسخ دادند.

در ابتدای این نشست، علیرضا نادعلی با اشاره به بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران گفت: بودجه امسال در راستای بودجه سال گذشته است. تلاش کردیم از سرمایه‌گذاری پر هرج و مرج فاصله بگیریم و بودجه را به حمل‌ونقل اختصاص دادیم. افزایش واگن، اضافه کردن خطوط مترو، خرید ون و تاکسی و اتوبوس و... همچنین برقی کردن ناوگان بخش مهمی از برنامه مدیریت شهری در سال پیش رو است.

او ادامه داد: مقدمات اصلی این کار اتفاق افتاده است و فکر می‌کنم سال اصلی به ثمر نشست حمل‌ونقل سال ۱۴۰۳ باشد.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه تکرار بیش از حد وعده‌ها خوب نیست و سوال این است که چه زمانی این وعده‌ها به بار می‌نشیند، گفت: ما تلاش می‌کنیم شفاف درباره آخرین وضعیت توضیح دهیم.

نادعلی ادامه داد: باید حداقل‌های بهره‌مندی مردم در شهر فراهم شود. حتی من که با سبقه فرهنگی وارد شورا شدم و دغدغه هایی دارم و می‌دانم که وقتی در شهر اتوبوس یا مترو کم باشد وقتی ما چارلی چاپین را هم بیاوریم، مردم خوشحال نمی‌شوند.

عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران نیز در ابتدای این نشست خبری گفت: طی سی ماه گذشته که مدیریت شهری ششم فعالیت دارد در بحث توجه به حمل‌ونقل هماهنگی میان شورا و شهرداری وجود داشته و ریل‌گذاری برای بودجه حمل‌ونقل عمومی در شورا به درستی صورت گرفته است.

او گفت: فردا نخستین نمونه‌های ون و تاکسی برقی وارد کشور می‌شود.امیدوارم با هماهنگی خوبی که با بانک مرکزی داشتیم از اردیبهشت سال آینده ورود تاکسی و ون‌های جدید را در شهر ببینیم.

نادعلی درباره پرسش خبرنگار رادیو درباره سانحه‌ای که دیروز در خط یک مترو تهران رخ داد، گفت: اتفاقا شورا دنبال چنین موضوعاتی هست هم درباره پله برقی‌ها مطالبه رخ داد و هم در خود صحن صحبت‌های زیادی در این باره کردیم ولی مهم است که دوستان به موقع در رسانه توضیح دهند و عذرخواهی کنند.

او توضیح داد: در کنار آن باید تلاش کنند که چنین اتفاقی نیفتد. در کنار آن باید گذاره‌های واقعی رو در نظر بگیرم. ما ناوگان حمل‌ونقل را فرسوده تحویل گرفتیم. انبار مترو خالی بود. ما برای اینکه جامعه ملتهب نشود چیزی نمی‌گفتیم.

نادعلی گفت: الان ما مسئولیم و باید پاسخگو باشیم و در همین راستا تلاش کردیم بعد از فراهم شدن منابع خیلی سریع به دنبال خرید جدید برویم در حالی که اورهال و تعمیر اساسی واگن‌ها را دنبال کردیم.

سخنگوی شورای شهر تهران نیز در این باره گفت: امیدواریم خرابکاری نباشد. چیزی که به ما گفتند ترانس به شدت داغ شده و این حادثه رخ داده است.

محمدخانی نیز در این باره توضیح داد: تامین واگن واقعا زمان بر است که با مذاکراتی که کردیم ۲۴ ماه خرید را به ۱۴ ماه رساندیم.

سخنگوی شهرداری تهران ادامه داد: مشکلات متعددی در این رابطه از ابتدا داشتیم با این حال خریدهای اولیه انجام دادیم که اگر نبود اتفاقات بدتری رخ می‌داد.

او تاکید کرد: ما در حوزه حمل‌ونقل عذرخواه مردم تهران هستیم اما در کنار آن باید مطالبه گری کرد از کسانی که قبلا مسئمول بودند که چرا خرید واگن ۷ سال طول کشید و با چه توجیهی موضوعی که اهمیت استراتژیک برای تهران دارد، پشت گوش انداخته شد.

او گفت: ما عقد قرارداد خارجی، اورهال واگن‌های موجود و تامین واگن ملی را دنبال کردیم و هر بار در این باره به شورا که نمایندگان مردم هستند، در این باره توضیح می‌دهیم.