شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتوبوس#قیمت#نوروز#ایام نوروز

قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز در بلاتکلیفی ماند / درخواست راننده اتوبوس ها در آستانه سال نو

راه و مسکن قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز در بلاتکلیفی ماند / درخواست راننده اتوبوس ها در آستانه سال نو

رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: جلسه تعیین قیمت بلیت اتوبوس برون شهری که مقرر شده بود در ایام نوروز تغییر پیدا کند به نتیجه نرسید.

قیمت بلیت اتوبوس معمولاً بر اساس عوامل مختلفی مانند مسافت سفر، کلاس صندلی، زمان ترکیبی، فصل، ارائه دهنده خدمات و سایر عوامل متغیر تعیین می‌شود. عموماً شرکت‌های اتوبوسرانی بلیت‌ها را بر اساس فرمول‌های خاصی که توسط آنها تعیین شده‌اند، قیمت‌گذاری می‌کنند.

احمد رضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: روز گذشته مقرر شده بود که جلسه تعیین قیمت بلیت برای ایام نوروز با حضور مدیران سازمان راهداری و مدیران شرکت‌ها برگزار شود که متاسفانه این جلسه به نتیجه نرسید و قیمت بلیت برای ایام نوروز مشخص نشد.

به گفته وی ما درخواست افزایش قیمت برابر با نرخ تورم و هزینه‌های اتوبوس را به مدیران اعلام کرده‌ایم اما فعلا مدیران با این افزایش قیمت موافقت نکرده‌اند.

او اظهار کرد: با توجه به آنکه در ایام نوروز تمامی اتوبوس‌ها یک سر خالی هستند برای رانندگان و مالکان خودرو مقرون به صرفه نیست که اقدام به جابه جایی مسافران کنند بنابراین طبق هرسال درخواست افزایش قیمت نرخ بلیت را کرده‌ایم.

براساس این گزارش طبق بررسی‌های صورت گرفته قیمت بلیت اتوبوس در برخی از مسیرها شرکت‌های مسافری طی یکی دو ماه گذشته افزایش ۳۰ درصدی داشته‌اند که آن را اعلام نکرده‌اند.