شهر خبر

پیام حسن روحانی درپی درگذشت آیت الله امامی کاشانی

پیام حسن روحانی درپی درگذشت آیت الله امامی کاشانی

در پی درگذشت آیت الله امامی کاشانی، حسن روحانی با انتشار پیامی تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از سایت رئیس جمهور دولت های یازدهم و دوازدهم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی، در پیامی درگذشت آیت‌الله محمد امامی کاشانی، نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران را تسلیت گفت.

متن پیام دکتر روحانی به این شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

شنیدن خبر درگذشت روحانی عالی‌قدر آیت‌الله محمد امامی کاشانی برای من که از دوران پیش از انقلاب با سوابق مبارزاتی و علمی ایشان آشنا هستم، بسیار تلخ و دردناک بود. تجربه همکاری با ایشان در جامعه روحانیت مبارز، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام و نیز سابقه مرادوت و ارادت به ایشان در مسئولیت‌های مهم ریاست دیوان عدالت اداری، عضویت در شورای نگهبان، امامت جمعه تهران و تولیت مدرسه عالی شهید مطهری، خاطراتی ارزشمند از این عالم وارسته در ذهن من ثبت کرده است. ایشان به راستی یکی از روحانیون نیک‌خصال و معتدل و راست‌گفتار بود و طنین سخنان متین و باملاطفت او در نماز جمعه‌ در اذهان خواهد ماند.

من این فقدان جانگداز را به بیت شریف آیت‌الله امامی کاشانی و جامعه علمی و دینی کشور، دوستداران و شاگردان ایشان تسلیت عرض می‌کنم. خداوند متعال روح مطهر او را با اولیاء الهی محشور و مشمول رحمت و مغفرت خویش قرار دهد و به بازماندگانش صبر و اجر عنایت فرماید.

حسن روحانی

۱۴۰۲/۱۲/۱۳

۲۷۲۱۸