شهر خبر

رالی صعودی دوج کوین / افزایش قیمت تا کجا ادامه دارد؟

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | قیمت دوج کوین

قیمت دوج کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸.۱۷ درصد و در هفته گذشته بیش از ۶۸ درصد افزایش داشته است و در زمان نگارش این خبر با قیمت ۰.۱۴۱۷ دلار معامله می‌شود.

اقتصاد رالی صعودی دوج کوین / افزایش قیمت تا کجا ادامه دارد؟

دوج‌کوین (Dogecoin)، ارز دیجیتالی که کار خود را به عنوان یک شوخی آغاز کرد، به طور چشمگیری افزایش قیمت داشته است. این مسئله ناظران و فعالان بازار را هم خوشحال و هم سردرگم کرده است.

قیمت دوج کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸.۱۷ درصد و در هفته گذشته بیش از ۶۸ درصد افزایش داشته است و در زمان نگارش این خبر با قیمت ۰.۱۴۱۷ دلار معامله می‌شود.

این افزایش قیمت را می‌توان به مجموعه‌ای از عوامل، از پیشرفت‌های فنی تا جو مثبت بازار به دلیل نزدیک شدن بیت‌کوین به بالاترین قیمت تاریخی‌اش، نسبت داد.

تحولات اخیر در فناوری دوج‌کوین بسیار مورد توجه بوده است و انتشار libdogecoin ۰.۱.۳ یک نقطه عطف برای آن رقم زده است. نسخه جدید همراه با ویژگی‌های جدید مانند سازگاری با اندروید و پشتیبانی از پلتفرم، می‌تواند موجب پذیرش گسترده‌تر و توسعه بیشتر دوج کوین شود.

بهبود جیگا والت (GigaWallet) در سال ۲۰۲۳ نیز نقش محوری داشته است. ارائه خدمات پشتیبانی بیشتر برای کسب‌وکارهای مبتنی بر دوج‌کوین و ادغام آسان‌تر با پلتفرم‌های محبوب تجارت الکترونیک مانند ووکامرس، از آن جمله‌اند.

نقشه راه سال ۲۰۲۴، گسترش بیشتر در Shopify و APIهای کاربرپسندتر را وعده می‌دهد که می‌تواند موجب کاربرد بیشتر دوج‌کوین در تجارت آنلاین شود.

افزایش حجم دوج کوین همراه با افزایش قیمت، روند صعودی و علاقه شدید سرمایه‌گذاران را تأیید می‌کند. دوج‌کوین از سطوح مقاومتی کلیدی عبور کرده و اگر این روند را حفظ کند، هدف بعدی می‌تواند مقاومت روانی ۰.۱۵ دلار باشد.

سطح حمایتی که اکنون باید به آن توجه کرد، حدود ۰.۱۰ دلار است، سطح ۰.۰۹ دلار که میانگین متحرک ۵۰ روزه نیز در حال حاضر در آن محدوده قرار دارد، به عنوان حمایت بعدی عمل خواهد کرد.

دوج کوین چیست؟

دوج کوین (Dogecoin، با مخفف DOGE و نماد Ɖ) یک ارز دیجیتال و شبکه بلاک چینی است که توسط جکسون پالمر و بیلی مارکوس و از ابتدا فقط با هدف شوخی یا جوک ایجاد شده بود. دوج کوین را اولین میم کوین دنیای کریپتو می‌دانند. این ارز دیجیتال بامزه نام و لوگوی خود را از سگ نژاد شیبا اینو (Shiba Inu) که یک نژاد ژاپنی و همینطور یک میم اینترنتی است الهام گرفته بود. البته نقش اصلی دوج کوین به‌عنوان پول مجازی شبکه‌های اجتماعی و پرداخت پاداش بود.

با این حال، این ارز دیجیتال تفاوت‌های زیادی با بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال دارد که‌ مهم‌ترینش در هدف اولیه است؛ دوج کوین در ابتدا برای شوخی ساخته شده بود.

در دسامبر ۲۰۱۳ (آذر ۹۲)، قیمت هر واحد بیت کوین برای اولین بار به ۱۰۰۰ دلار رسید؛ جهان حالا نگاهی جدی به ارزهای دیجیتال داشت. در همان زمان که حدود چهارسال از پیدایش بیت کوین می‌گذشت، برنامه‌نویسی به‌نام بیلی مارکوس (Billy markus)،‌ ارز دیجیتال خودش را برنامه‌نویسی کرد. با کمک جکسون پالمر (Jackson Palmer)، مدیر محصول و تحلیل‌گر داده در شرکت ادوبی، دوج کوین در آخرین روزهای سال ۲۰۱۳ متولد شد.

بیلی مارکوس، خالق این ارز دیجیتال که با نام مستعار شیبتوشی ناکاموتو (Shibetoshi Nakamoto)، نامی طنز برگرفته از نام خالق بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو، شناخته می‌شود، بدون اهمیت‌دادن به‌ بازاریابی یا پذیرش آن از طرف مردم، فقط قصد داشت برای شوخی و تفریح، سیستم پرداختِ آنلاینی دوستانه و خودمانی ایجاد کند.

 

رمزارز نیوز