شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تلفن همراه#موبایل

این گوشی ها را نخرید / سیگنال جدی به بازار موبایل

اختصاصی گسترش نیوز؛

خرابی برخی از مدل های مطرح گوشی های تلفن همراه طی هفته های اخیر جنجال زیادی را به پا کرده است.

اقتصاد این گوشی ها را نخرید / سیگنال جدی به بازار موبایل

اخیرا فیلمی مبنی بر خرابی برخی از گوشی های پرفروش بازار موبایل در فضای مجازی منتشر شده که سر و صدای زیادی نیز به پا کرده است. برخی از فروشندگان بازار موبایل ادعا کردند که گوشی های پرطرفدار خرابی های زیادی دارند و مشتریان باید پیش از اقدام به خرید به این نکات توجه کافی داشته باشند.

فروشندگان بازار موبایل با انتشار ویدئوی مذکور به این نکته تاکید کردند که موبایل های اسمی ولی دارای خرابی های آشکار، به هیچ عنوان ارزش خرید ندارند. خاموش شدن، مشکلات مربوط به هارد، ایراد در CPU، داغ شدن بیش از حد و هنگ کردن از جمله این خرابی ها ذکر شده است.

در این میان نام برندهای معروفی نظیر آیفون، سامسونگ و شیائومی مشاهده می شود که در تصویر زیر می توانید لیست این موبایل ها ببینید.

بازار-گوشی

وضعیت قیمت گوشی تا پیش از سال جدید

بازار موبایل طی یک ماه اخیر دستخوش تغییرات قیمتی بسیاری شد که در این میان نوسانات بازار ارز نقش اول را ایفا کرد. جهش قیمتی دلار در بازار موجب شد تا نرخ برخی برندهای مطرح به یکباره افزایش پیدا کند، به نحوی قیمت گوشی های آیفون در بازار رشد کم سابقه ای داشت و طرفداران خود را به نوعی شوکه کرد.

عالیان، دبیر کنگره زیست بوم موبایل ایران در رابطه با پیش بینی قیمت گوشی در روزهای پایانی سال به گسترش نیوز گفت: درصورت ادامه روند تخصیص ارز و تأمین کالا و همچنین پابرجایی مشکلات مربوط به ثبت سفارشات، درخواست تخصیص‌ها و تأمین ارز برای واردات، باید منتظر ایجاد شرایط نامطلوب در بازار موبایل تا پیش از سال جدید باشیم.

او در پایان افزود: در این وضعیت، کسبه از بازار نفعی نمی‌برند و مردم نیز نارضایتی‌های گسترده‌ای خواهند داشت. این شرایط بدون تردید سیگنال افزایش قیمت چشمگیری را به بازار موبایل می دهد و این رشد قیمت جدی می‌تواند عواقب بدی را در پی داشته باشد. با این تفاسیر شب عیدِ موبایل، بیشتر حال و هوای زمستانی خواهد داشت تا یک اتمسفری خوشایند و بهاری. امیدوارم تا یک هفته آتی، وزارت صمت و بانک مرکزی تمهیدات لازم را در راستای بهبود شرایط بازار موبایل بیندیشند.