شهر خبر
وزیر خارجه مصر: روابط ایران و مصرعامل مهمی برای مهار بحران‌های منطقه‌ای است

وزیر خارجه مصر ابراز امیدواری کرد که دیدارش با وزیر خارجه ایران زمینه بازیابی روابط دو کشور در راستای منافع مشترک دو ملت را فراهم کند.

به گزارش خبرآنلاین، سامح شکری در دیدارش با حسین امیرعبداللهیان با اشاره به دیدار بین دو وزیر در نیویورک و دیدار اخیر سید ابراهیم رییسی و السیسی در ریاض، بازیابی روابط دو کشور براساس احترام‌ متقابل و منافع مشترک را از اولویت‌های مصر دانست و گفت سیاست مصر تلاش برای بنیان نهادن همکاری‌های مشترک بر مبنای منافع مشترک است و همچنین روابط دو کشور می‌تواند عامل مهمی برای ثبات و مهار بحران‌های منطقه‌ای باشد.

شکری با اظهار خرسندی از احیای روابط ایران و عربستان گفت مایلیم روابط آینده ایران و مصر نیز بر بنیان های استوار بنا نهاده شود.

به گزارش ایسنا، وی عضویت مشترک مصر و ایران را در جنبش عدم‌ تعهد، سازمان همکاری‌های اسلامی و گروه بریکس را از فرصت‌های همکاری میان دو کشور دانست.

سامح شکری مسئله فلسطین را موضوع مهم مورد اهتمام دو کشور و منطقه دانست و گفت مصر و ایران در حمایت از مسئله فلسطین و توقف جنایت علیه ملت فلسطین متفق هستند و ما تمام تلاش خود را برای حمایت از ملت فلسطین انجام خواهیم داد و در حمایت از فلسطین، دیدگاه قاهره و تهران کاملا مشترک است.

310310