شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#روسیه#آلمان#قبال#مسکو#برلین

آلمان از تعهدش در قبال اوکراین صرف‌نظر کرد/ اقدامی که برلین را با مسکو طرف می‌کرد

آلمان از تعهدش در قبال اوکراین صرف‌نظر کرد/ اقدامی که برلین را با مسکو طرف می‌کرد

صدراعظم آلمان مسئله ارسال موشک‌های دوربرد «تاروس» به اوکراین را رد کرد و گفت ارسال چنین موشک‌هایی به کی‌یف، آلمان را به طرف دیگری در جنگ علیه روسیه تبدیل خواهد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، اوکراین یک سال است که درخواست خود مبنی بر دریافت موشک‌های دوربرد تاروس را از دولت آلمان عنوان کرده اما هر بار با مخالفت و معطلی این کشور در پاسخی مثبت مواجه می‌شود.

طبق گزارش شکبه خبری بلومبرگ، «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان در جریان کنفرانسی در برلین که توسط خبرگزاری آلمان برگزار شد، عنوان کرد: سیستم تاروس فقط با مشارکت پرسنل آلمانی قابل استفاده است و از اینکه برخی افراد اصلا در این خصوص جا نخوردند، تعجب می‌کنم. به نظرم آنها حتی به این فکر نمی‌کنند که چنین اقدامی می‌تواند مشارکت ما در جنگ را به دنبال داشته باشد.

نشریه آلمانی اشپیگل چند روز پیش در گزارشی نوشت: اوکراین علاوه بر درخواست‌های مکرر خود در رابطه با تسلیحات، همچنان بر دریافت موشک‌های دوربرد تاروس از جانب آلمان اصرار می‌ورزد. اوکراین یک سال است که این درخواست را مطرح می‌کند اما صدراعظم آلمان تاکنون با ارسال آنها موافقت نکرده است.

به نقل از ایسنا این نشریه آلمانی هم‌چنین گزارش داد، موشک دوربرد تاروس ساخت آلمان قادر است یک کلاهک ۵۰۰ کیلوگرمی را حمل کند و بردی حدود ۵۰۰ کیلومتر (۳۰۰ مایل) دارد.

این اظهارات اولاف شولتس در حالی مطرح شد که «آنالنا بربوک» وزیر امور خارجه آلمان روز یکشنبه در جریان سفری از پیش‌ اعلام‌نشده در شهر بندری اودسا واقع در جنوب غربی اوکراین گفت دولت آلمان همچنان درحال رایزنی برای مسئله ارسال تسلیحات دوربرد به کی‌یف است.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین (۲۴ فوریه ۲۰۲۲)، کشورهای غربی از جمله آلمان به عنوان دومین حامی کی‌یف پس از ایالات متحده کمک‌های مالی و تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به اوکراین ارسال کرده است. روسیه هم بارها از غرب خواسته است تا «پمپاژ» تسلیحات به اوکراین را متوقف کند و تاکید دارد که ادامه چنین روندی درگیری‌ها و خصومت‌ها میان روسیه و اوکراین را طولانی‌تر می‌کند.

311311