شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن#کارگران#بازار مسکن

تامین مسکن برای کارگران / رئیسی پشت این قشر ایستاد

ساخت مسکن / بازار مسکن / قیمت خانه

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اظهار کرده است که در صورتی که هر بخشی از صنعت و مدیران صنایع و شهرک‌ها تمایل به فعالیت در زمینه تأمین مسکن کارگری داشته باشند، ما به آن استقبال کرده و زمین را به هر شکل ممکن تأمین کرده و در اختیار آنان قرار داده‌ایم.

اقتصاد تامین مسکن برای کارگران / رئیسی پشت این قشر ایستاد

ارسلان مالکی درباره وضعیت ساخت مسکن برای کارگران گفت: رئیس‌جمهور خط تلاش را برای ما ترسیم کرده که برای کارگران بخش صنعت کشور به صورت ویژه و خاص مسکن کارگران در دستور کار قرار گیرد و آقای رئیسی در این تصمیم اراده جدی دارد. تامین اراضی در سازمان آغاز شده و خوشبختانه زمین بیش از ۱۱۰ هزار واحد را تامین شده و بعضا در مراحل مختلف شروع شده و در مرحله طراحی برای شهرک‌سازی قرار دارد، و برخی نیز در مرحله اخذ مجوزها است.

او ادامه داد: این پروژه بعنوان خط ویژه در سازمان ما به صورت روزانه پیگیری می‌شود، هر بخشی از صنعت و مدیران صنایع و شهرک‌ها که در این زمینه فعال بوده و دغدغه تامین مسکن کارگری را داشته باشند؛ ما استقبال کردیم و زمین را به هر شکلی شده تامین و در اختیار قرار داده‌ایم، در برخی شهرها مثل تهران به واسطه تراکم سختی‌هایی وجود دارد که تلاش می‌کنیم برای بخشی از شهرهایی که زمین برای هیچ‌کدام از اقشار وجود ندارد با اولویت کارگران و اقشار نیازمند به حمایت تامین کنیم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تصریح کرد: قرار ما بر این است تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن که اکنون ۵۵۰ میلیون تومان است به صورت تقسیط ۲۰ سال و نرخ سود ۱۸ درصدی که بخشی از آن را دولت سوبسید می‌دهد در اختیار قرار دهیم. قرار ما بر این است که بخشی هم از آورده کارگران باشد، ما تمایل داریم با مدیران صنایع پیش برویم چون بخشی را هم مدیران صنایع بعنوان تسهیلات و یا هر آنچه خودشان در نظر دارند، کمک کنند که این واحدها ساخته شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم با ورود بخش صنعت و کمکی که صاحبان صنایع به مسکن پرسنل می‌کنند ساخت مسکن در بخش صنعت سرعت بیشتری نسبت به سایر بخش‌ها داشته باشد و بتوانیم شهرک‌هایی را در شان کارگران و بخش صنعت داشته باشیم.

مالکی گفت: بیشترین قرارگیری صنایع در خوزستان مثل پتروشیمی‌های ماهشهر، فولاد خواف و یا صنایع بندرعباس هستند. در کل برنامه‌ریزی کردیم که در استان‌هایی مثل یزد، کرمان، خوزستان و بندرعباس که صنایع بیشتری مستقر هستند نسبت به ساخت مسکن اقدام کنیم.

وی یادآور شد: ما به صورت شبانه‌روزی و در اقدام جهادی و انقلابی طرح را پیش می‌بریم و لحظه‌ای برای پیشبرد طرح کوتاهی نمی‌کنیم.

معاون مسکن و ساختمان وزیرراه و شهرسازی گفت: میزان اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن به گونه‌ای باشد که متناسب با حقوق کارگران باشد تا فشاری بر این بخش وارد نشود.

هادی عباسی, معاون مسکن و ساختمان وزیرراه و شهرسازی در گفت‌وگویی از شرایط ویژه پرداخت اقساط وام مسکن کارگران خبر داد و گفت: اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن متناسب با حقوق کارگران در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: گام های بلندی در بهبود وضعیت متقاضیان نهضت ملی مسکن با پلکانی کردن اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن برداشته شده است به گونه ای که طبق مصوبه بانک مرکزی کسانی که مایل هستند به صورت پلکانی اقساط خود را پرداخت کنند شرایط خاصی برای آنها طراحی شد به نحوی که در دو سال اول قسط این تسهیلات پنج میلیون و ۹۰۰هزار تومان باشد و از سال سوم قسط ها افزایش پیدا کند.

عباسی بیان کرد: در حال حاضر پرداخت هزینه ها به گونه ای است که کارگرانی که نهضت ملی مسکن را دریافت می‌کنند بتوانند اقساط آن را پرداخت کنند و این گام بسیار بزرگی بود که در سیستم بانکی انجام شد. تمام تلاش وزارت راه و شهرسازی بر این بوده است که نرخ سود تسهیلات و میزان اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن به گونه ای باشد که متناسب باحقوق کارگران باشد تا فشاری بر این بخش وارد نشود.

وی درباره پرداخت اقساط وام مسکن کارگران تاکید کرد: تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا نرخ سود تسهیلات کاهش یابد و اقساط آن متناسب با درآمد و حقوق کارگران باشد در نتیجه در دوسال اول اقساط این تسهیلات حدود ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان باشد که تقریبا بخشی از حقوق آنها را در برمی‌گیرد.

ایلنا