شهر خبر

افزایش تعداد کیف پول های کاردانو / آینده روشن در انتظار رمزارز ADA

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | قیمت کاردانو

در ۲۴ ساعت گذشته، قیمت ADA با ۱.۶ درصد افزایش نسبت به دلار و ۱.۴ درصد افزایش نسبت به بیت کوین، در محدوده ۰.۵۸۶۱ دلار قرار دارد.

اقتصاد افزایش تعداد کیف پول های کاردانو / آینده روشن در انتظار رمزارز ADA

تعداد کیف پول‌های جدید کاردانو (ADA) در چند روز گذشته به طور قابل‌ توجهی افزایش یافته که نشان‌دهنده افزایش علاقه و اعتماد به پتانسیل این ارز دیجیتال است.

طبق گزارش‌ها، علی‌رغم نوسانات بازار، تعداد کل کیف پول‌های ADA به ۴.۶ میلیون نزدیک شده است.بر اساس داده‌های جدید، تعداد کیف پول‌های جدید کاردانو از ۱۷۰۶ در ۲۲ فوریه به ۳۲۱۹ در ۲۴ فوریه افزایش یافته است.

این رشد در حالی رخ داده که در ۲۴ ساعت گذشته، قیمت ADA با ۱.۶ درصد افزایش نسبت به دلار و ۱.۴ درصد افزایش نسبت به بیت کوین، در محدوده ۰.۵۸۶۱ دلار قرار دارد.

افزایش اخیر تعداد کیف پول‌های جدید کاردانو امیدوارکننده است، اما مهم است که این رشد را در چهارچوب روندهای گسترده‌تر شبکه کاردانو در نظر گرفت. قابل توجه است که ایجاد روزانه کیف پول‌های جدید همچنان به اوج خود در ۲ فوریه که شبکه شاهد ثبت ۵۴۱۴ کیف پول جدید در یک روز بود، نمی‌رسد.

بر اساس داده‌های پلتفرم IntoTheBlock، در ۳۰ روز گذشته، تعداد کیف پول‌هایی که بین ۰ تا ۱۰ کاردانو نگهداری می‌کنند، ۱.۰۶ درصد افزایش یافته است. این امر نشان‌دهنده افزایش سرمایه‌گذاران خرد یا تازه‌واردان به اکوسیستم کاردانو است.

در طرف مقابل، کیف پول‌هایی که دارایی آنها بین ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ کاردانو است، شاهد کاهش ۰.۵۴ درصدی تعداد خود بوده‌اند. جالب اینجاست که تعداد سرمایه‌گذاران بزرگتر، به ویژه آن‌هایی که بین ۱ تا ۱۰ میلیون ADA نگهداری می‌کنند، ۱.۰۱ درصد افزایش یافته است.

موضوع قابل توجه‌تر این است که تعداد صاحبان ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون آدا نیز افزایش ۲.۱۴ درصدی را تجربه کرده‌ است.

توزیع کیف‌پول‌ها نشان‌دهنده متنوع شدن پایگاه سرمایه‌گذاران است و نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد و کلان، هر دو در حال سرمایه‌گذاری روی ADA هستند و موقعیت خود را با توجه به تحولات بازار، تنظیم می‌کنند.

کاردانو چیست؟

در پاسخ به این سوال که کاردانو چیست باید گفت یک پلتفرم مبتنی بر بلاک‌چین است که با هدف رفع مشکل مقیاس‌پذیری نسل‌های قبلی رمزارزها مانند بیت کوین و اتریوم راه‌اندازی شد. ساختار و معماری آن امکان پیاده‌سازی قراردادهای هوشمند را فراهم می‌کند و این ویژگی باعث شده است که شبکه‌ای سازگارتر و مقیاس‌پذیرتر باشد. به‌روزرسانی واسیل در سال ۲۰۲۲، کاردانو را یک قدم در رسیدن به اهداف به خود نزدیک‌تر کرد اما همچنان نمی‌توان گفت که این پروژه به اهداف خود به صورت کامل دست یافته است.

ارز دیجیتال آدا (ADA) رمزارز بومی شبکه کاردانو است. نام این رمزارز از نام یک ریاضی‌دان قرن نوزدهم آدا لاولیس انتخاب شده است. تیم توسعه دهنده کاردانو، این رمرارز را نسخه آپدیت شده اتریوم می‌دانند و هدف کاردانو رقابت با دنیای مالی سنتی است. به طوری که قصد دارد از طریق فناوری بلاکچین خدماتی که به طور انحصاری در فضای مالی سنتی ارائه می‌شوند را در دسترس افرادی قرار دهد که به هر دلیلی امکان استفاده از این خدمات را ندارند.

از رمزارز آدا می‌توان برای انجام تراکنش‌های مالی استفاده کرد. علاوه بر این، دارندگان ارز ADA در شبکه کاردانو سهیم هستند و در صورتی که تغییراتی در بلاکچین کاردانو پیشنهاد شود از کوین‌های خود برای رای دادن می‌توانند استفاده کنند. یکی دیگر از کاربردهای ارز دیجیتال آدا در شبکه کاردانو، استیکینگ (Staking) است. کسانی که توکن‌های ADA خود را استیک می‌کنند در ازای این کار به عنوان پاداش، کاردانو دریافت خواهند کرد. همچنین کارمزد انجام تراکنش‌ها در قالب برنامه‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند در کاردانو را با استفاده از ADA می‌توان پرداخت کرد.

ارز دیجیتال کاردانو از اثبات سهام اوروبوروس (Ouroboros) بهره می‌برد که برای تامین امنیت و پایداری شبکه از یک مکانیزم پیچیده و منحصربه‌فرد ریاضی استفاده می‌کند. این الگوریتم در عین حال که بهره‌وری از انرژی را به میزان چشمگیری افزایش می‌دهد، سازگاری بالایی با محیط‌زیست دارد و این قطعا یکی از مهم‌ترین مزیت‌های آن است.

 

رمزارز نیوز