شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#لوکس#وای#دی،#لامبورگینی#کنار#خودروی#برقی#ارزان#راه#است

بی وای دی، لامبورگینی را هم کنار زد / خودروی برقی ارزان و لوکس در راه است

خودرو بی وای دی، لامبورگینی را هم کنار زد / خودروی برقی ارزان و لوکس در راه است

شرکت BYD اخیراً گران‌ترین خودروی خود (Yangwang U۹) را معرفی کرد. یک ابرخودروی سریع الکتریکی با قیمت ۲۳۳۴۵۰ دلار با خودروهای گازسوز لوکس مانند فراری و لامبورگینی رقابت می‌کند.

BYD، خودروساز چینی، درحال‌حاضر بیشتر از تسلا خودروهای برقی در سطح جهان می‌فروشد و این امر باعث ترس شرکت‌های خودروسازی سنتی مانند فورد و استلانتیس شده است. این به این دلیل است که BYD می‌تواند خودروها را ارزان بسازد و دیگران را نیز تحت فشار قرار دهد تا قیمت‌هایشان را کاهش دهند.

 Yangwang U۹ ابتدا فقط در چین فروخته می‌شود. این ماشین فوق العاده سریع است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت (۶۲ مایل در ساعت) تنها در ۲.۳۶ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۰۹.۱۹ کیلومتر در ساعت است. BYD اکنون بزرگترین فروشنده خودروهای الکتریکی در جهان است و در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ از تسلا پیشی گرفته است. در حالی که آنها به دلیل ساخت خودروهای برقی مقرون به صرفه مشهور هستند، مدل‌های لوکس را با نام‌های تجاری Yangwang و Fang Cheng Bao نیز می‌فروشند.

پس از سال نو قمری، شرکت‌های بزرگ در شنژن چین با کاهش قیمت‌ها آماده رقابت می‌شوند. آنها بر این باورند که مردم همچنان می‌خواهند محصولات گران قیمتی بخرند که سود بیشتری داشته باشند. خودروهای برقی گران‌تر از برند Yangwang از جمله یک سدان گران‌قیمت با قیمتی در حدود ۱ میلیون یوان، اواخر امسال در چین عرضه می‌شوند. یانگ وانگ عرضه SUV لوکس خود، U۸ را در اواخر نوامبر آغاز کرد. آنها تا پایان ژانویه ۳۶۵۳ دستگاه از U۸ را با قیمت ۱.۱ میلیون یوان فروخته‌اند.

سهام BYD در روز دوشنبه در هنگ کنگ ۴.۷ درصد افزایش یافت زیرا وانگ چوانفو، رئیس هیات مدیره، پیشنهاد افزایش بازخرید سهام چینی خود را به ۴۰۰ میلیون یوان داد. این اقدام با هدف افزایش اعتماد سرمایه گذاران، و ثبات و ارزش بیشتر شرکت انجام می‌شود.سهام این شرکت خودروسازی در بازار سهام هنگ کنگ در امسال ۱۲.۰ درصد کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران نگران سهام خودروهای الکتریکی (EV) هستند زیرا فکر می‌کنند که شرکت‌ها قیمت‌ها را به دلیل کاهش تقاضا کاهش می‌دهند که می‌تواند بر سود آنها تأثیر بگذارد.

شرکت بی وای دی نسخه‌های به روز محصولات فعلی خود را با شعار "برق ارزان تر از نفت" و همچنین کاهش قیمت‌ها عرضه می‌کند. مورگان استنلی در یادداشتی در ۱۹ فوریه اشاره کرد که این استراتژی احتمالاً با هدف رقابت با برندهای سنتی خودرو مانند نیسان و تویوتا است. نخستین کشتی حامل وسایل نقلیه الکتریکی BYD هفته گذشته پس از یک سفر شش هفته‌ای از چین به Vlissingen هلند رسید که آخرین صادرات BYD به اروپا را حمل می‌کرد.