شهر خبر

ساخت مسکن ملی اوج گرفت / شرط افزایش پرداخت تسهیلات مسکن

راه و مسکن ساخت مسکن ملی اوج گرفت / شرط افزایش پرداخت تسهیلات مسکن

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: ساخت ۲۰۳ هزار واحد مسکن شهری در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر در قالب طرح نهضت ملی مسکن آغاز شد.

پروژه مسکن ملی در ایران یکی از بزرگترین پروژه‌های مسکن است که با هدف ارائه مسکن مناسب و با کیفیت به اقشار مختلف جامعه ایرانی آغاز شده است. این پروژه تحت نظارت وزارت راه و شهرسازی اجرا می‌شود و با همکاری بخش خصوصی و دولتی، به منظور تامین مسکن برای خانواده‌های با درآمد پایین و متوسط، اقدام به ساخت و اجاره مسکن می‌کند. این پروژه با توجه به نیازهای روزافزون جامعه، به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های مسکن در ایران شناخته شده است.

 حمیدرضا سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر  بر عهده بنیاد مسکن است و در حال حاضر با همکاری بانک ها و پرداخت تسهیلات ساخت ۵۵۰ میلیون  تعداد واحدهای موثر نهضت ملی مسکن در شهرهای تحت مسئولیت بنیاد به ۱۸۷ هزار واحد رسیده است.

به گفته وی ۱۶ هزار واحد مسکن اقشار کم درآمد نیز که جزو برنامه های بنیاد مسکن در شهرهاست هم زمان در حال اجراست که در مجموع با احتساب این واحدها و نهضت ملی مسکن، واحدهای شهری در حال اجرا توسط این بنیاد به ۲۰۳ هزار واحد رسیده است.

او می گوید: تاکنون زمین موثر برای احداث ۲۳۵ هزار واحد مسکونی شهری برای احداث واحدهای نهضت ملی مسکن به بنیاد مسکن اختصاص یافته است.

وی در خصوص واگذاری زمین به متقاضیان گفت: تاکنون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به قائم مقامی وزارت راه و شهرسازی ۱۰۹ هزار قطعه زمین شهری را در شهرهای تحت مسئولیت بنیاد در قالب تک نفره و گروهی به متقاضیان واگذار کرده است تا در آن اراضی مسکن احداث شود.

او تاکید کرد: همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن و همچنین افزایش سرمایه بانک ها در این بخش خود نقش موثری در افزایش روند ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن به ویژه در شهرهای کوچک دارد و در صورتی که بانک های متخلف اعتباراتشان کاهش یابد به طور قطع روند و پرداخت تسهیلات بهبود می یابد.