شهر خبر

امام جمعه مشهد: دشمن این گونه عنوان می‌کند که نظام مورد تأیید مردم نیست/ اگر مشارکت کم شود، ناامنی ایجاد می‌کند

امام جمعه مشهد: دشمن این گونه عنوان می‌کند که نظام مورد تأیید مردم نیست/ اگر مشارکت کم شود، ناامنی ایجاد می‌کند

امام جمعه مشهد گفت: دشمن از مشارکت کم مردم در انتخابات سو استفاده و این گونه عنوان می‌کند که نظام مورد تأیید مردم نیست و سپس دشمن دست به اقدامات مختلف از جمله ناامنی و دیگر اعمال خصمانه می‌زند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام محمد باقر فرزانه،امام جمعه موقت مشهد ظهر جمعه در جمع زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی اظهار کرد: انتخاب یک مجلس قوی یا ضعیف ۲ سرنوشت متفاوت را برای همه رقم خواهد زد از این رو رأی دادن برای سرنوشت کل ملت مهم است.

به گزارش مهر، امام جمعه موقت مشهد افزود: حضور حداکثری و فراوان واجدان شرایط رأی دادن در انتخابات، نشان دهنده مشروعیت نظام است.

وی ادامه داد: مسؤولان در انتخابات از نظر یکایک واجدان شرایط رأی دادن مطلع می‌شوند و انتخابات باعث تعیین سرنوشت خود و دیگران در آینده کشور است.

فرزانه گفت: دشمن از مشارکت کم مردم در انتخابات سو استفاده و این گونه عنوان می‌کند که نظام مورد تأیید مردم نیست و سپس دشمن دست به اقدامات مختلف از جمله ناامنی و دیگر اعمال خصمانه می‌زند.

امام جمعه موقت مشهد افزود: باید توجه داشت مشارکت کم واجدان شرایط می‌تواند خسارت زیادی به کشور وارد کند لذا واجدان شرایط، حضور حداکثری در انتخابات را یک واجب شرعی تلقی کنند و به آن توجه کافی داشته باشند.

وی درباره خصوصیات نمایندگان مطلوب و اصلح نیز گفت: نماینده اصلح باید برای ریشه کن کردن فقر و فساد عزم جدی داشته باشد و برای اقشار محروم و مستضعف دل بسوزاند و به فکر معیشت و فرهنگ و دنیا و آخرت مردم به صورت همزمان باشد.

فرزانه افزود: همچنین نماینده اصلح کسی است که سدی محکم در برابر طمع ورزی دشمنان این کشور باشد.

امام جمعه موقت مشهد همچنین در توصیف مسؤولان شایسته در جامعه اسلامی ادامه داد: مسؤولان نباید به مسؤولیت، نگاه بهره برداری و یا شکار موقعیت‌های مادی داشته باشند، به قول یک کاریکاتور، نباید مسؤولی که تازه منصوب شده با دوچرخه وارد اداره شود و پس از پایان دوره فعالیت با خودروی مدل بالا مسؤولیت خود را ترک کند، متأسفانه در این مدت نتوانسته ایم خوی اشرافی گری را جمع و از آن دوری کنیم.

۲۱۹۲۱۱