شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#تلفن همراه#گمرک#ترخیص#بیش#میلیون

ترخیص بیش از ۱۳ میلیون تلفن همراه از گمرک ایران

اقتصاد ترخیص بیش از ۱۳ میلیون تلفن همراه از گمرک ایران

در ۱۱ ماهه امسال ۱۳ میلیون و ۱۵۷ هزار و ۳۲۶ دستگاه گوشی تلفن همراه به دو شیوه تجاری و مسافری از گمرکات کشور ترخیص شد.

واردات موبایل یکی از موارد حیاتی در صنعت فناوری اطلاعات است. با توجه به پیشرفت سریع تکنولوژی موبایل و نیاز روزافزون مردم به دسترسی به دستگاه‌های هوشمند با امکانات بالا، صنعت واردات موبایل نقش مهمی ایفا می‌کند. واردات موبایل باعث ارائه گسترده‌تر دستگاه‌های مختلف با قیمت‌های رقابتی، انتخاب گسترده‌ای برای مصرف‌کنندگان و رقابت سالم در بازارهای مختلف می‌شود. علاوه بر این، واردات موبایل می‌تواند به گسترش همکاری‌های بین‌المللی و انتقال فناوری به کشورهای دیگر کمک کند.

گمرک ایران اعلام کرد ارزش ۱۳ میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه وارداتی تا پایان بهمن ماه، ۲ میلیارد و ۸۳۷ میلیون دلار بوده است.

این گزارش در خصوص تعداد دستگاه‌های گوشی تلفن همراه وارداتی به شیوه تجاری می‌افزاید: در ۱۱ ماهه امسال از مجموع گوشی تلفن همراه وارداتی، ۱۲ میلیون و ۷۲۱ هزار و ۹۳۲ دستگاه به ارزش ۲ میلیارد و ۵۸۵ میلیون دلار به شیوه تجاری وارد کشور شده است.

بر اساس این گزارش، در همین مدت ۴۳۵ هزار و ۳۹۴ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۲۵۲ میلیون دلار به شیوه مسافری وارد گردید.

شایان ذکر است، آمار واردات گوشی تلفن همراه در این مدت شامل ردیف تعرفه‌های ۸۵۱۷۱۲۱۰ و ۸۵۱۷۱۳۹۰ به شرح گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و کدهای شماره ۸۵۱۷۱۲۲۰ و ۸۵۱۷۱۴۲۰ به شرح گوشی تلفن همراه با صفحه کلید غیر لمسی می‌باشد.