شهر خبر

انتقادات صریح پورمحمدی به نمایندگان مجلس / یک دوره نیاز نیست هیچ کاری کنید!

انتقادات صریح پورمحمدی به نمایندگان مجلس / یک دوره نیاز نیست هیچ کاری کنید!

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز می‌گوید: اصلاً هیچ کدام از نمایندگان برنامه ننوشته‌اند، برای نمونه الان به نماینده‌ها بگویید چه برنامه‌ای دارید؟ اصلاً به گروه‌ها بگویید برنامه‌تان برای مجلس چیست؟ فقط چند شعار می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی، دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز که به تازگی مهمان کافه خبر خبرگزاری خبرآنلاین در قسمتی از گفتگوی تفصیلی خود ضمن انتقاد به عملکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معتقد است عملکرد نامناسب نمایندگان به دلیل بی‌برنامه بودن آنها است، از این‌رو به نمایندگان تازه وارد توصیه می‌کند که در دور اول حضور خود در مجلس هیچ اقدامی انجام ندهند.

در ادامه قسمتی از گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با مصطفی پورمحمدی، دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز را می‌خوانید:

****

در مجموع ما به یک سامانه تعریف شده سیاسی نداریم. با این وضعیت ببینید چگونه بلوک‌بندی‌ها و فراکسیون‌ها شکل می‌گیرند، تازه آن فراکسیون که شکل می‌گیرد یک هدف کلی دارند اما برنامه ندارند. اصلاً هیچ کدام از نمایندگان برنامه ننوشته‌اند، برای نمونه الان به نماینده‌ها بگویید چه برنامه‌ای دارید؟ اصلاً به گروه‌ها بگویید برنامه‌تان برای مجلس چیست؟ فقط چند شعار می‌دهند. البته خودمان هم به جریان اصولگرا کمک می‌کنیم که در نهایت پنج‌تا شعار در بیاوریم، خیلی هنر کنیم یک بیانیه هفت، هشت ماده‌ای می‌دهیم اما اینکه برنامه یا طرح نیست. اینکه یک موردی که قابل اندازه‌گیری و قابل مطالبه باشد، نیست.

یک گروه سیاسی باید حرف روشن و برنامه داشته باشد، روش رسیدن به هدفش را مشخص کند. مرحله زمانبندی و نیازمندی‌هایش را بگوید. همچنین تعهداتش را مشخص کند که چه کاری می‌خواهد انجام دهد. در حال حاضر هیچ‌کدام از گروه‌های سیاسی این اقدامات را انجام ندادند و این یک گیر اساسی است. در این گروه‌بندی سیاسی، قبلاً جامعه روحانیت و مجمع روحانیون بودند که یک حرکت رو به جلو بودند. مهم این است که آن اتفاق منطقی در آن فعالیت‌ها و کنش و سامان سیاسی کشور صورت بگیرد. همیشه به نمایندگان می‌گویم وقتی به مجلس می‌روید یک دوره نیاز نیست هیچ کاری کنید، فقط این فضای سیاسی ما را تعریف و منضبط کنید، ضوابط و مقرراتش را تدوین کنید، قواعد مزاحم را حذف کنید و این شاکله‌اش روشن شود.

۲۱۱۲۷