شهر خبر

رویای دست نیافتنی سفر به اروپا برای ایرانیان / سفر به کشورهای اروپایی چقدر آب می خورد؟

گردشگری رویای دست نیافتنی سفر به اروپا برای ایرانیان / سفر به کشورهای اروپایی چقدر آب می خورد؟

سفر به قاره سبز اروپا و گشت و‌گذار در کشورهای اروپایی می‌تواند یکی از جذابترین تجربه‌های گردشگری باشد اما این سفر شگفت‌انگیز نسبت به قاره‌های دیگر به بودجه بیشتری نیاز دارد.

هزینه‌های سفر شامل هزینه‌های مربوط به بلیط هواپیما یا قطار، اقامت در هتل یا اجاره مسکن، هزینه‌های تغذیه، پذیرایی، خرید لوازم خاص و تفریحات می‌شود. برای برنامه‌ریزی بهینه سفر، می‌توانید از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف جهت مقایسه قیمت‌ها و انتخاب گزینه‌های مناسب استفاده کنید.

وقتی نام کشورهای اروپایی برای مقصد سفر به میان می‌آید کمتر کسی می‌تواند از خیال آن بگذرد. کشورهای اروپایی هم جاذبه‌های تاریخی و طبیعی دارند و هم مناظر دیدنی و مدرن آنها زبان‌زد است و می‌تواند تجربه رویایی را برای هر مسافری رقم بزند. بسیاری از ایرانی‌ها هر ساله یا به صورت شخصی و یا در قالب تورهای گردشگری از کشورهای اروپایی دیدن می‌کنند.

نخستین کاری که برای سفر به کشورهای اروپایی باید انجام داد، گرفتن ویزای شینگن است که هزینه آن با توجه به کشور مقصد و همچنین سن گردشگر متفاوت خواهد بود. هزینه ویزای شینگن کشورهای ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، سوییس و... برای کودکان زیر ۶ سال رایگان است اما مسافران بین ۶ تا ۱۲ سال، ۴۰ یورو و مسافران بالای ۱۲ سال برای گرفتن آن باید ۸۰ یورو پرداخت کنند.

گفتنی است که بیمه نامه سفر برای مسافرانی که درخواست دریافت ویزای شینگن دارند الزامی است و مسافران برای مدت زمان اقامتشان در اروپا باید بیمه سفر شوند. هزینه بیمه سفر برای ۸ روز اقامت، ۲۰ یورو است.

پس از تهیه ویزای شینگن، خرید بلیت هواپیما برای سفر به اروپا یکی دیگر از هزینه‌هایی است که باید مسافران بپردازند. با توجه به اینکه در ایران به مقصد بسیاری از کشورهای اروپایی پرواز مستقیم وجود ندارد، مسافران بایستی در یک شهر دیگر که معمولا دبی یا استانبول را انتخاب می‌کنند، توقف داشته باشند و از آن شهرها به مقصد نهایی خود بروند. به همین دلیل معمولا هزینه‌ای که مسافران ایرانی برای بلیت سفر به اروپا می‌پردازند، با توجه به شرکت‌های هواپیمایی و همچنین زمان و فصل انجام سفر، به طور میانگین از ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان خواهد بود.

هزینه اقامت در کشورهای اروپایی متفاوت است. اما حداقل هزینه اقامت در هتل‌های لوکس و چند ستاره کشورهای اروپایی شبی ۲۵۰ یورو خواهد بود که حدود ۱۵ میلیون می‌شود. در کشورهای اروپایی هتل‌های ارزان‌تر و متوسط از ۱۵ تا ۱۵۰ یورو هم پیدا می‌شود که می‌توان در آنها اقامت داشت.

هزینه حمل‌ونقل در کشورهای اروپایی نیز متفاوت است اما به طور میانگین هزینه هر بار استفاده از اتوبوس یک یورو، استفاده از مترو پنج یورو و استفاده از تاکسی حدود ۳۰ یورو خواهد بود. البته هزینه استفاده از تاکسی بسته به آن‌که مسیر طولانی یا کوتاه باشد، متفاوت است. هزینه‌های خوراکی ازجمله نوشیدنی‌ها و غذا در کشورهای اروپایی به مانند کشورهای دیگر جهان برای هر شخصی متفاوت خواهد شد.

اگر از هزینه دریافت ویزای شینگن و بلیت پرواز که هزینه‌های جانبی قدم زدن در شهرهای اروپایی است، بگذریم، یک مسافر اروپا به طور میانگین روزانه حدود ۲۵۰ یورو برای رزرو هتل، حمل‌ونقل، نوشیدنی، غذا و... خرج خواهد کرد.

روی هم رفته اروپا گزینه‌ای رویایی برای مسافرت است اما مسافرت به این قاره مستلزم هزینه‌های سنگینی است که آن را برای بسیاری از ایرانیان دست‌نیافتنی می‌کند.