شهر خبر

فرمان مهم رهبر انقلاب به نمایندگان مجلس خبرگان

فرمان مهم رهبر انقلاب به نمایندگان مجلس خبرگان

امام جمعه بوشهر گفت:حضور مردم در انتخابات نشانه بصیرت آنها در حمایت از نظام است. هرچقدر صف مشارکت در انتخابات بالا باشد موجب ایجاد حرکت‌های بالنده در نظام شده و دشمنان ایران را در اجرای طرح‌های تضعیف نظام و کشور ناکام می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه بوشهر با حضور در غرفه ایسنا در نمایشگاه رسانه های ایران و با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: مجلس خبرگان رهبری یکی از مهمترین وظایف رو بر عهده دارد و آن بررسی و تعیین و نصب رهبری است، طبق اصل ۱۰۷ قانون اساسی بررسی و کشف رهبری برعهده خبرگان رهبری است و این مهمترین بخش از منظومه حاکمیت اسلامی یعنی انتخاب رهبر است.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، وی ادامه داد: بررسی شرایط رهبری نیز از وظایف مجلس خبرگان رهبری است، رهبری به مجلس خبرگان توصیه کرده که با ایجاد هیات های اندیشه ورز مسائل کلی نظام را رصد کرده، طرحی برای جبران ضعف ها و برای تقویت نقاط قوت نظام داشته باشند که مجلس خبرگان باید بیش از این در این بخش فعال باشد. رهبری توصیه کرده‌اند که خبرگان رهبری مردمی باشند و فاصله ای بین آنها و مردم نباشد. اگر این فاصله را علما پر نکنند، دشمنان آن را پر می کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به این‌که مردم بابصیرت و انقلابی ایران یکی از مولفه‌های قدرت نظام اسلامی هستند، گفت: از زمان ایجاد انقلاب، دفاع مقدس و همه حوادث بعد انقلاب، مردم نقش مهمی ایفا کردند. این حمایت یکی از مولفه‌های قدرت ملی و اقتدار بین‌المللی کشور است.

وی افزود: حضور مردم در انتخابات نشانه بصیرت آنها در حمایت از نظام است. هرچقدر صف مشارکت در انتخابات بالا باشد موجب ایجاد حرکت‌های بالنده در نظام شده و دشمنان ایران را در اجرای طرح‌های تضعیف نظام و کشور ناکام می‌کند. از این جهت مشارکت در انتخابات اهمیت زیادی دارد. استکبار به دنبال عدم حضور مردم و کنار گذاشتن آنها از انقلاب است. راهبرد آنها این است که مردم از انقلاب فاصله بگیرند و مشارکت پرشور در انتخابات نداشته باشیم. رسانه‌های معاند به دنبال به حداقل رساندن مشارکت مردم در انتخابات هستند.

این داوطلب انتخابات مجلس خبرگان با بیان این‌که صهیونیست‌ها و بدخواهان ایران به دنبال عدم مشارکت مردم هستند، تصریح کرد: ما باید ببینیم اگر شهید سلیمانی زنده بود به ما چه می‌گفت، الان هم رهبری در مورد انتخابات چه می‌گویند ما هم براساس آن عمل کنیم.

۲۷۲۱۸