شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#اصولگرایان#رئیس مجلس

روزنامه هم میهن:حتی اگر اختلاف اصولگرایان بر سر لیستها تمام شود، دعوا بر سر رئیس مجلس بعدی جدی است

روزنامه هم میهن:حتی اگر اختلاف اصولگرایان بر سر لیستها تمام شود، دعوا بر سر رئیس مجلس بعدی جدی است

جدال خانوادگی بین اصول‌گرایان در جریان است و رگه‌هایی از این نبرد درون‌جریانی به‌خوبی قابل مشاهده است.

به گزارش خبرآنلاین ممکن است حتی فضا در این جدال خانوادگی در روزهای آینده در مسیر تندتر شدن قرار بگیرد.

روزنامه هم میهن نوشت: ممکن است آنها به سمت‌وسویی بروندکه رازهای مگو را درباره هم بگویند تا بتوانند از سبد رای خودی‌ها سهم بیشتری را به‌دست آورند و حریف داخلی خود را شکست دهند.

تا به امروز انتشار لیست مجزا توسط ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی یا همان امناء قطعی است اما ابهام درباره این است که لیست‌های اصولگرایی دو و یا سه لیست خواهند بود؟ ابهام در این میان درباره شورای ائتلاف و شورای وحدت است که آیا آنها لیست مشترک خواهند داد یا خیر.

البته نشانه‌ها بر این اساس است که سرانجام شورای ائتلاف و شورای وحدت به اشتراک خواهند رسید و به صورت مجزا لیست نمی‌دهند، هرچند شاید در این میان مدلی که اسدالله بادامچیان ارائه کرده از سوی شورای ائتلاف و شورای وحدت عملیاتی شود و شاهد لیست 20نفره مشترک از سوی آنها باشیم و 10 گزینه دیگر به صورت مجزا توسط آنها معرفی شوند.

اما نکته مهم این است که این نبرد درون‌خانوادگی تنها مخصوص به روز یازدهم اسفند نیست و سرآغازی برای اتفاقات مجلس دوازدهم و در خردادماه 1403 خواهدبود. زمانی که بحث انتخاب رئیس جدید قوه مقننه، به جریان بیفتد، این نبرد خانوادگی که چند وقت است آغاز شده، با گستردگی بیشتری ادامه خواهد داشت و تلاش‌ها برای به کرسی نشاندن فرد مطلوب در آن عرصه دنبال می‌شود. شاید آنجا دیگر دوتکه‌ای در کار نباشد و شاهد نبردی سه‌جانبه برای رسیدن به ریاست مجلس باشیم؛ جایی که احتمالاً رقابت داغ بین محمدباقر قالیباف و محمدرضا باهنر به جریان می‌افتد و البته گزینه مطلوب «امناء» هم در این رقابت حضور خواهد داشت.

23302