شهر خبر

کمپین 70 هزار نفری برای محرومیت اسرائیل از المپیک

کمپین 70 هزار نفری برای محرومیت اسرائیل از المپیک

یک جنبش دموکراسی در اروپا خواهان تعلیق فوری ورزش اسرائیل از حضور در تمامی رقابت های بین المللی به خاطر جنایت جنگی علیه مردم غزه شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ «70 هزار امضا برای تعلیق ورزش اسرائیل از مسابقات بین المللی و المپیک 2024 پاریس»، این کمپین "جنبش دموکراسی در اروپا 2025" به خاطر کشتار مردم غزه است.

به گزارش فارس، اسرائیل در 5 ماه گذشته تقریبا 29 هزار نفر از مردم فلسطین را به شهادت رسانده که 70 درصد آنها کودکان و زنان بی دفاع بودند.

کاترینا پیجتلوویچ یکی از اعضای این جنبش به دویچه وله می گوید که زمان آن رسیده که کمیته بین مللی المپیک (IOC) و نهادهای دیگر بین المللی ورزش مثل فیفا و یوفا ورزش اسرائیل را به خاطر کشتار و جنایت جنگی تحریم کنند,

پیش از این هم گروهی از اعضای پارلمان اروپا با ارسال نامه ای از فیفا و یوفا خواستار تعلیق فوتبال اسرائیل را شدند تا به کشتار و جنایت های خود در غزه پایان دهد.

همچنین فدراسیون فوتبال کشورمان و 12 فدراسیون عربی دیگر هم با ارسال نامه ای به فیفا خواهان تعلیق فوتبال رژیم صهیونیستی شدند.

کاترینا نهادهای بین المللی را به «رفتار متناقض در قبال جنگ اسرائیل علیه غزه متهم می کند» و می گوید که در سال 2022 وقتی روسیه با اوکراین جنگ را آغاز کرد تنها 14 کودک قربانی شدند و فیفا و IOC روسیه را محروم کردند.

این عضو جنبش دموکراسی در اروپا می گوید که نهادهای بین المللی با وجود قربانی شدن 14 هزار کودک فلسطینی در جنگ اسرائیل علیه غزه اقدام موثری انجام ندادند و باید ورزش اسرائیل تعلیق شود.

258 258