شهر خبر

۹ کارگاه آموزشی در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

۹ کارگاه آموزشی در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

همزمان با برگزاری بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، ۹ کارگاه آموزشی با حضور هنرمندان بین‌المللی و استادان داخلی در شهر اردکان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی جشنواره، کارگاه‌های آموزشی با رویکرد تخصصی تئاتر کودکان و نوجوانان و با هدف دانش‌افزایی و توانمندسازی هنرمندان و کنشگران این عرصه، در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

این کارگاه‌های آموزشی فرصتی برای کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به هنر نمایش و روایت‌گری است تا بتوانند با استادان و هنرمندان حرفه‌ای تئاتر آشنا شوند و از آن‌ها بیاموزند. بر همین اساس جشنواره بیست و هشتم در طول برگزاری، میزبان ۶ کارگاه داخلی، ۳ کارگاه بین‌المللی و ۲ سخنران استادان بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان خواهد بود.

طبق اعلام دبیرخانه در طول برگزاری این رویداد، سه کارگاه بین‌المللی «کارگردانی متون کودک و نوجوان با رویکرد داستان‌های فانتزی» با حضور پروفسور نیکولای ناموف از کشور روسیه برگزار می‌شود. دایانا کاستا و پابلو دوران روخاس از کشورهای اسپانیا و ایتالیا «کارگاه ماسک‌سازی برای کودکان» را در جشنواره بیست و هشتم برگزار می‌کنند. همچنین ورک‌شاپ «هنر بازیگری در عروسک‌گردانی و عروسک‌های دستکشی و دست به مثابه شخصیت» با حضور آملا ووچنووویچ از روسیه و صربستان در شهر اردکان برگزار خواهد شد.

در این دوره از جشنواره داوود کیانیان پیشکسوت عرصه تئاتر کودک و نوجوان نیز ۲ کارگاه آموزشی نمایشنامه‌نویسی ویژه نوجوانان و کارگاه نوجوان «تئاتر تمرین زندگی» برگزار خواهد کرد.

کارگاه نوجوان «شنیدن، مشاهده، اجرا» علی پورطبیب و الهام احمدی، کارگاه کودک «قصه، عروسک، نمایش» مجتبی کاظمی، کارگاه کودک «نمایش، جادوی زندگی» بهارک بابک و کارگاه خردسال «سفر به سرزمین تئاتر» همراه با اجرای تئاتر آبی دریایی، ۶ کارگاه آموزشی هستند که توسط هنرمندان ایرانی در شهر اردکان برگزار می‌شود.

همچنین قرار است در این دوره از جشنواره کودک و نوجوان «مینینا آلنا» از روسیه درباره «مدیریت فستیوال‌های بین‌المللی عروسکی و کودک و نوجوان» و عمران‌خان از کشور هند درباره «فعالیت‌های مرکز استیج هندوستان» به سخنرانی بپردازند.

بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار «تئاتر، تمرین ناب زندگی» و با هدف تقویت همدلی و همراهی، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، به دبیری امیر مشهدی عباس، اسفندماه سال ۱۴۰۲ در شهر تاریخی اردکان یزد برگزار می‌شود.

۲۲۰۵۷