شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#آفریقا#ایران
استقبال تهران از بیانیه اتحادیه آفریقا در حمایت از فلسطین

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از بیانیه اتحادیه آفریقا در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایت های رژیم صهیونسیتی استقبال کرد.

به گزارش خبرآنلاین، ناصر کنعانی در یک موضعگیری رسانه‌ای، ضمن استقبال از بیانیه سی و هفتمین نشست سران اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا درخصوص توقف جنایت علیه ملت مظلوم فلسطین گفت: جمهوری اسلامی ایران حمایت قاطع خود را از مفاد این بیانیه که نشان‌دهنده پایبندی اتحادیه، رهبران و ملت‌های آفریقا به آرمان‌های ارزشمند حق طلبانه و بشردوستانه درخصوص فلسطین است، اعلام می‌دارد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران اطمینان دارد که تداوم این مواضع اصولی و انسانی و تأکید بر آن، در کنار مواضع حق طلبانه و انسان‌دوستانه بسیاری از کشورها و ملت‌های جهان در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، عرصه را بر جنگ‌طلبان و جنایتکاران صهیونیست و حامیان آن تنگ‌تر کرده و زمینه ساز توقف جنگ علیه غزه و کرانه غربی و موجب کاهش آلام مردم فلسطین خواهد شد.

براساس این گزارش، اتحادیه آفریقا در بیانیه پایانی سی‌وهفتمین نشست سران خود تجاوزهای مداوم و وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کرد.

اتحادیه آفریقا همچنین از رژیم صهیونیستی خواست که مطالبات بین‌المللی را بپذیرد و آتش‌بس دائم در غزه ایجاد کند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «مجازات دسته‌جمعی غیرنظامیان غزه و تلاش برای کوچاندن آن‌ها به صحرای سینا را محکوم می‌کنیم.»
سران کشورهای آفریقا همچنین تاکید کردند: حمایت برخی کشورها از اسرائیل و نشان دادن چراغ سبز به آن برای تداوم عملیات نظامی را محکوم می‌کنیم. ما خواهان رفع محاصره ظالمانه و تحمیل شده علیه نوار غزه هستیم.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ما خواستار تحقیقات بین‌المللی مستقل در مورد نقض قوانین انسانی از سوی رژیم اسرائیل در غزه هستیم، ما همچنین خواستار تحقیقات بین‌المللی مستقل درمورد هدف قرار دادن بیمارستان‌ها و موسسات رسانه‌ای در غزه هستیم.

اتحادیه آفریقا همچنین خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی مستقل در مورد استفاده از سلاح ممنوعه و غیرمتعارف توسط رژیم صهیونیستی در جنگ غزه شد.

310310