شهر خبر

حمله ۵۰ فروند هواپیمای آمریکا و انگلیس به روایت آیت الله هاشمی رفسنجانی

حمله ۵۰ فروند هواپیمای آمریکا و انگلیس به روایت آیت الله هاشمی رفسنجانی

آیت الله هاشمی رفسنجانی در بیست و هشتم بهمن سال ۷۹ در مورد نماز جمعه و برخی اخبار بین‌الملل نوشته‌ است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌خوانید.

در نماز جمعه امروز، در خطبه اول از انسان دوستی و خیرخواهی نسبت به دیگران، در مقابل حَسَد و در خطبه دوم، در مورد مصوبه اخیر مجمع [تشخیص مصلحت] و اجلاسیه [مجلس] خبرگان و طرح دادن مجوز برای ترور رهبران کشورهای مخالف آمریکا در کنگره آمریکا، صحبت کردم. پیش از ظهر برای نماز جمعه و بعد از ظهر، بولتن‌ها را مطالعه کردم.

امروز قرار بود، ایستگاه فضایی میر، توسط روسیه منهدم شود، ولی با پیشنهاد پارلمان، یک هفته به تأخیر افتاد. گویا پارلمان، درصدد است که ایستگاه را حفظ کند. ایستگاه بین‌المللی مهم‌تر و کامل‌تری با رهبری آمریکا و بعضی کشورهای دیگر، در حال تکمیل است. پریروز اعلان شد که یک قمر مصنوعی آمریکا، بر سطح یک سیاره کوچک در فضا فرود آمده و مشغول مطالعه و گردش در سطح سیاره است. اعلان شد که پلاستیک جدیدی ساخته شده که مثل بدن موجودات زنده، خود را ترمیم می‌کند و اگر به تولید انبوه برسد، تحول مهمی در صنایع است.

[شیخعلی] الحذیفی، امام‌ جمعه و جماعت مسجد مدینه، دو روز است، به کار خودش برگشته است. در سفر من به عربستان، به خاطر سخنرانی بد او هنگام حضور من در مسجد مدینه، از سوی حکومت سعودی برکنار شده بود. امشب ۵۰ فروند هواپیمای آمریکا و انگلیس، به مراکز رادارهای عراق حمله کردند و دو کشته و ۲۰ مجروح به جای گذاشتند. اعلان شد که حمله به دستور شخص [جرج] بوش، رئیس جمهور آمریکا و در شمال مدار ۳۳ درجه بوده که منطقه پرواز ممنوع برای عراق هم هست. این اقدام به تغییر سیاست آمریکا در دولت بوش نسبت به عراق تفسیر شده و حتی ناو هواپیمابر ترومن در خلیج فارس، در حمله شرکت داشته است. صدام [حسین، رئیس‌جمهور عراق]، فرماندهان نظامی را به اجلاس فوری دعوت کرده و گفته است، تلافی می کنند.

۲۱۹۲۱۵