شهر خبر

مظنه انواع رنو ساندرو + جدول قیمت

قیمت خودرو | بازار خودرو

در آگهی های بازار خودرو، رنو ساندرو اتوماتیک مدل ۱۳۹۵ با کارکرد ۱۲۲ هزار کیلومتر ۷۱۵ میلیون تومان قیمت خورده است. همچنین ساندرو مدل ۱۳۹۶ با کارکرد ۱۴۰ هزار کیلومتر، ۷۹۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

اقتصاد مظنه انواع رنو ساندرو + جدول قیمت

هشت سال بعد از اینکه رنو لوگان با نام تندر۹۰ و ال۹۰ به ایران رسید، نسخه هاچبک آن نیز وارد بازار شد. رنو ساندرو یکی از خودروهای اقتصادی و ارزان‌قیمت در بازارهای جهانی است که توسط داچیا، یکی از زیرمجموعه‌های رنو تولید می‌شود. این خودرو هاچبک روی پلتفرم تندر ساخته شده، با این حال ۲ سانتیمتر فاصله محوری کوتاه‌تری دارد.

از نظر ظاهری هم نسل اول ساندرو طراحی ظاهری بهتری از برادر صندوقدار خود پیدا کرده و یک مدل کراس از آن نیز با نام ساندرو استپ وی همزمان به بازار ایران رسیده است. این هاچبک را می‌توان با گیربکس اتومات و دستی خرید.تولید نسل اول ساندرو در ایران، سال ۹۸ به دلیل تحریم‌ها متوقف شد، در حالی که عرضه نسل سوم آن به بازارهای جهانی از سال ۲۰۲۰ میلادی (۱۳۹۹ شمسی) شروع شده و یکی از پرفروش‌ترین خودروها در اسپانیا و کشورهای شمال آفریقا است.

مزایا و معایب

+ کابین جادار

+ استهلاک پایین

– آپشن‌های کمتر از رقبا

مشخصات فنی

رنو ساندرو به دلیل اینکه روی پلتفرم تندر ساخته شده است، مشخصات فنی یکسانی با هم‌خانواده خود دارد. ساندرو در ابتدا با گیربکس دستی JH۳ تولید می‌شد که از سال ۹۶ به جای آن جعبه دنده JHQ استفاده شد تا اشکالات مدل قبلی رفع شود. ساندرو اتوماتیک کمی از مدل دستی کُندتر است و بنزین بیشتری مصرف می‌کند.

یکی از معایب ساندرو نسبت به رقبا، کمبود آپشن‌ها و امکانات رفاهی آن است. از سال ۹۶ دوربین عقب، کروز کنترل، روکش چرم و دزدگیر تصویری به فهرست آپشن‌هایی اضافه شد که مشتریان می‌توانند با پرداخت مبلغی بیشتر، سفارش دهند.

 در هفته‌های اخیر، همزمان با نوسانات قیمت ارز در بازار، قیمت خودرو نیز با افزایش همراه بود. در بازار خودرو، اکنون رنو ساندرو مدل ۹۵ با قیمت ۷۱۵ میلیون تومان معامله می‌شود

در آگهی های بازار خودرو، رنو ساندرو اتوماتیک مدل ۱۳۹۵ با کارکرد ۱۲۲ هزار کیلومتر ۷۱۵ میلیون تومان قیمت خورده است. همچنین ساندرو مدل ۱۳۹۶ با کارکرد ۱۴۰ هزار کیلومتر، ۷۹۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

رنو-جدول

اقتصادآنلاین