شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#منابع#معترضان
منابع عبری: تنش در کابینه جنگ تل آویو به اوج خود رسیده است

روز گذشته نیز تل آویو شاهد برپایی تظاهرات خانواده‌های اسرای اسرائیلی بود و برخی معترضان خیابان‌های منتهی به ساختمان‌های دولتی را مسدود کردند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از الجزیره، منابع داخلی در تل آویو تائید کرده‌اند که تنش در شورای جنگ اسرائیل به اوج خود رسیده است و نتانیاهو به عنوان نخست وزیر و گانتز عضو کابینه جنگ به ندرت با هم صحبت می‌کنند.

به گفته منابع عبری، نتانیاهو در مورد ارتباط گانتز با مقامات آمریکایی شک و تردید دارد.

براساس این گزارش، «گادی آیزنکوت»، عضو کنست اسرائیل (پارلمان) از تصمیمات نتانیاهو در مورد هیأت مذاکره کننده در توافق مبادله اسرا انتقاد کرده است و تیم نتانیاهو را در این ارتباط ضعیف می‌داند.

به گزارش مهر آیزنکوت همچنین تصمیم گیری‌های فردی نتانیاهو را رد می‌کند و آن را نقض توافق شورای جنگ می‌داند.

معاریو نیز گزارش داده است که بر اساس یک نظرسنجی، حداقل ۴۵ درصد از اسرائیلی‌ها با تصمیم نتانیاهو برای عدم اعزام هیأت مذاکره کننده به قاهره مخالف هستند، در حالی که فقط ۳۳ درصد از این تصمیم حمایت می‌کنند.

روز گذشته نیز تل آویو شاهد برپایی تظاهرات خانواده‌های اسرای اسرائیلی بود و برخی معترضان خیابان‌های منتهی به ساختمان‌های دولتی را مسدود کردند.

همچنین روز چهارشنبه، رسانه‌های اسرائیل اعلام کردند که صدها نفر از شهرک نشینان و خانواده‌های اسرای باقیمانده نزد حماس با تجمع مقابل اقامتگاه نتانیاهو در قدس اشغالی خواستار مذاکرات فوری آتش بس و آزادی اسرا شدند.

برپایه این گزارش، شهرک نشینان اسرائیلی شعارهایی را علیه کابینه و به ویژه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل سر دادند.

معترضان در قدس اشغالی همچنین بی‌توجهی کابینه به وضعیت خود را محکوم کردند.

شهرک نشینان معترض به ادامه جنگ، خواستار بازگرداندن هرچه سریع‌تر فرزندان خود از غزه و استعفای نتانیاهو شدند. خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه اعلام کرده‌اند دیگر هیچ اعتماد و باوری به نتانیاهو و کابینه او ندارند و خود باید برای بازگرداندن فرزندانشان دست به کار شوند.

310310