شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#ارتش#نظامی ایران#نیروی هوایی ارتش

روایت فرمانده نیروی هوایی ارتش از دستاوردهای نظامی ایران

روایت فرمانده نیروی هوایی ارتش از دستاوردهای نظامی ایران

سرتیپ واحدی از آمادگی نیروی هوایی ارتش ایران برای همکاری و تعامل هرچه بیشتر با کشورهای همسو در زمینه های مختلف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر سرتیپ خلبان «حمید واحدی» امروز(پنج شنبه) در دیدار وابستگان نظامی کشورهای دوست اظهار داشت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیروزی انقلاب اسلامی و استقلال آن نقش کلیدی و محوری ایفا کرد که با بیعت تاریخی کارکنان نیروی هوایی با رهبر کبیر انقلاب، قدرت پوشالی رژیم شاهنشاهی که بیشترین وابستگی تجهیزاتی و تخصصی را به آمریکا داشت در هم شکسته و بساط ظلم و استکبار به یک باره برچیده شد.

آنگونه که ایرنا روایت کرده، فرمانده نیروی هوایی ارتش تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران برای همه ما به ویژه نیروی هوایی، نعمت الهی بود، چون به ما اعتماد به نفس داد و ما نیز از این اعتماد به جوانانمان پاسخ بسیار خوبی گرفته ایم.

سرتیپ خلبان واحدی به مجهز شدن جوانان و صنعتگران دفاعی کشورمان به علم روز دنیا اشاره کرد و گفت: اکنون تعمیر، نگهداری و به روزرسانی همه نوع هواپیما توسط جوانان متخصص ایرانی انجام می‌شود.

وی این را هم گفت که نیروی هوایی ارتش همواره در هر عرصه ای که وارد شده، موثر و تعیین کننده بوده است و با اقتدار ماموریت های محوله را به انجام رسانده است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش خطاب به وابستگان نظامی کشورهای دوست گفت: تولید و بهره گیری از جنگنده بمب افکن سبک رزمی - آموزشی یاسین، هواپیمای آموزشی فجر ۳ ، خرید و الحاقِ جنگنده بمب افکن سبک رزمی - آموزشی پاک ۱۳۰ ، تولید و بهره برداری از انواع پهپادها از جمله کمان ۱۲ و ۲۲ انجام عملیات های برد بلند و خارج از FIR ، ساخت انواع شبیه سازها و بمب های نقطه زن موشک های دور ایستا و ضد راداری و راکت، تشکیل مراکز علوم نوین از جمله هوش مصنوعی و سایبر، گوشه ای از دستاوردهای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

به گفته وی، نیروی هوایی در حوزه دیپلماسی دفاعی، سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشته به طوریکه در حوزه تبادل هیأت ها، انجام ملاقات و بازدیدها، برگزاری دوره های آموزشی و اعزام ناظر در رزمایش سایر کشورها گام های مثبت و اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچگونه تهدیدی برای منطقه و جهان نیست بلکه پیام آور صلح و دوستی برای همه مردم و دولت هاست، ولی در برابر هرگونه تهدید و اقدامات تروریستی قاطعانه خواهد ایستاد و آماده به اشتراک گذاری هرگونه تجربیات در مقابله با تروریسم، با کشورهای دیگر است.

سرتیپ واحدی از آمادگی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای همکاری و تعامل هرچه بیشتر با کشورهای همسو در زمینه های مختلف شامل انجام رزمایش‌های مرکب، همکاری‌های آموزشی به خصوص تبادل دانشجو و استاد بین دانشگاه‌های هوایی در رشته‌های مختلف و انجام همکاری در رابطه با تعمیر و نگهداری قطعات و هواپیماها با توجه به وجود اشتراکات و انجام همکاری در طراحی و تولید انواع شبیه سازهای هوایی تبادل ناظر هوایی در رزمایش ها خبر داد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش افزود: جمهوری اسلامی ایران جنایات رژیم صیونیستی در برابر مردم مظلوم و بی دفاع غزه را محکوم کرده و از جامعه جهانی می خواهد نسل کشی و احقاق حقوق مردم فلسطین را پیگیری کنند.

۲۷۲۱۸