شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استانی#سیاه#ایام نوروز

غرفه های استانی فرصت اقتصادی برای بازار های عشایر / سیاه چادرها در ایام نوروز میزبان مسافرین نوروزی خواهند بود

گفتگوی گسترش نیوز با مدیر کل گردشگری داخلی؛

ایام نوروز و حضور مسافرین می‌تواند فرصتی برای استان‌های مختلف و ایجاد بازار و رونق اقتصادی هر شهر شود. علاوه بر آن‌هم وجود چنین بازارچه‌هایی از منظر تنوع به مسیرهای خسته‌کننده زمینی می‌تواند در کاهش خطر تصادفات مؤثر باشد.

اقتصاد   غرفه های استانی فرصت اقتصادی برای بازار های عشایر / سیاه چادرها در ایام نوروز میزبان مسافرین نوروزی خواهند بود

اگرچه نفت، صنعت و خدمات سهم مهمی در اقتصاد ملی دارند، اما اقتصاد روستایی و عشایری در برابر منابع طبیعی پایان‌پذیر، به‌عنوان یک اقتصاد پایدار و بی‌پایان محسوب می‌شود. با نگاهی به جمعیت روستاها و عشایر، مشاهده می‌شود که این جمعیت مولد، کم حاشیه و نجیب است و دور از آلودگی و مشکلات کنونی شهرها و کمتر وابسته به منابع نفتی، نقش ارزشمندی در توسعه پایدار ایفا می‌کنند. روستاییان و عشایر در تأمین غذا، امنیت غذایی و تولید مواد غذایی پیشتازند، و در صنعت گردشگری و صنایع‌دستی نقش مهمی دارند. آن‌ها تولیدکنندگان فرهنگ، آداب و سنت‌های فراوانی در کشور هستند و در تأمین امنیت کشور، به‌ویژه در مناطق مرزی و دورافتاده، نقش حیاتی را ایفا می‌کنند. ایام نوروز و  حضور مسافرین  می‌تواند فرصتی برای استان‌های مختلف و ایجاد بازار و رونق اقتصادی هر شهر شود. علاوه بر آن‌هم  وجود چنین  بازارچه‌هایی از منظر تنوع به مسیرهای خسته‌کننده زمینی می‌تواند در کاهش خطر تصادفات  مؤثر باشد.

عشایر-نمایش

مصطفی فاطمی مدیرکل گردشگری داخلی  در گفت و گو با خبرنگار گسترش نیوز بیان کرد: کمپین‌های نمایشگاهی ورودی شهرها که در ایام عید نوروز برگزار می‌شود،منجر به  رانندگان و مسافران نوروزی برای استراحت کوتاه و استفاده  از جاذبه‌های نمایشگاه تنوعی داشته باشند. محل‌های کمپین شهری با هماهنگی پلیس ،اطلاعات راهداری و راه و ترابری استان‌ها در اختیار این نمایشگاه‌ها خواهند بود. هلال‌احمر و میراث فرهنگی در این کمپین‌ها نیز حضور خواهند  داشت و حضور عشایر به دلیل تنوع زیستی به همراه صنایع‌دستی و سوغات  این عزیزان است که د راین غرفه‌های نمایشگاهی بتوانند عرضه کنند.

وی در خصوص برگزاری این نمایشگاه‌ها به خبرنگار گسترش نیوز اظهار کرد: این نمایشگاه‌ها برای سومین سال متوالی است که برگزار می‌شود و امسال به‌صورت پررنگ‌تر در خصوص عشایرتمرکز  خواهد داشت. این کمپین‌ها  بسیار در کاهش تصادفات کمک‌کننده است. دلیل این امر بروز تصادفات در ورودی شهرها است که متأسفانه سالهای قبل  که این اتفاق بسیار زیاد رخ می‌داد. هرساله استقبال از این نمایشگاه‌ها بیشتر می‌شود. فاطمی اظهار کرد: این نمایشگاه‌ها فقط در مسیرهای زمینی وجود دارد و در مسیرهای ریلی و هوایی چنین برنامه‌ای وجود ندارد.

نمایشگاه‌ها دارای دستاوردهای متعددی هستند ازجمله نمایش و ارائه محصولات و خدمات، نمایشگاه‌ها به شرکت‌ها و صنایع فرصت می‌دهند تا محصولات خود را نمایش بدهند.شبکه‌سازی و برقراری ارتباطات، نمایشگاه‌ها به شرکت‌ها و صنایع فرصت می‌دهند تا با همکاران صنعتی، رقبا و مشتریان در یک محیط مشترک دیدار و ارتباط برقرار کنند. این شبکه‌سازی و ارتباطات بین صنعت‌ها و افراد می‌تواند به ایجاد همکاری‌ها، تبادل اطلاعات و افزایش فرصت‌های تجاری منجر شود.آموزش و اطلاع‌رسانی، نمایشگاه‌ها به بازدیدکنندگان فرصت آموزش و یادگیری درباره آخرین تحولات و فناوری‌ها در صنایع مختلف را می‌دهند. نمایشگاه‌ها می‌توانند برنامه‌های آموزشی، سمینارها، کنفرانس‌ها و نشست‌های صنعتی را برگزار کنند که به افزایش دانش و اطلاعات بازدیدکنندگان کمک می‌کند.

عشایر-نمایشگله

تبلیغات و بازاریابی، حضور در نمایشگاه‌ها به شرکت‌ها فرصتی مناسب برای تبلیغات، نمایش برند و به تأکید رساندن مزایا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد محصولات یا خدمات آن‌ها است. نمایشگاه‌ها به شرکت‌ها امکان می‌دهند با استفاده از طرح‌ها و نمونه‌های فعال برند سازی کنند و بازاریابی مؤثرتری داشته باشند.نمایش و ارائه محصولات و خدمات، نمایشگاه‌ها فرصتی عالی برای شرکت‌ها و صنایع به‌منظور نمایش و ارائه محصولات و خدمات خود در مقابل جمعیت گسترده‌ای از بازدیدکنندگان، تجار و خریداران فراهم می‌کنند. این فرصت به شرکت‌ها کمک می‌کند تا بازارهای جدید را کشف کنند، مشتریان جدید جذب کنند و روابط تجاری را تقویت نمایند.نمایشگاه‌ها به شرکت‌ها فرصتی مناسب را برای شبکه‌سازی و برقراری ارتباطات با همکاران صنعتی، رقبا و مشتریان فراهم می‌کنند.

این ارتباطات می‌توانند به تبادل اطلاعات، همکاری‌های تجاری و ایجاد فرصت‌های جدید در بازار کمک کنند.افزایش آگاهی و اطلاع‌رسانی: نمایشگاه‌ها به بازدیدکنندگان فرصت آموزش و اطلاع‌رسانی درباره آخرین تحولات و فناوری‌ها در صنایع مختلف را می‌دهند. این فرصت به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا با دستاوردهای جدید صنایع آشنا شوند و از آخرین تحولات مطلع شوند.