شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تخم مرغ#قیمت

قیمت تخم مرغ فله کیلویی چند؟ + جدول

اقتصاد قیمت تخم مرغ فله کیلویی چند؟ + جدول

قیمت انواع تخم مرغ را در این گزارش مشاهده کنید.

 قیمت تخم مرغ تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. یکی از این عوامل، تقاضای بازار است. در صورتی که تقاضا برای تخم مرغ بیشتر شود، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد. عوامل دیگری مانند تعداد مرغداری‌ها، هزینه تولید، شرایط آب و هوایی و همچنین تغذیه مرغ‌ها نیز بر قیمت تخم مرغ تأثیرگذار هستند

قیمت تخم مرغ در هفته‌ گذشته در برخی مغازه‌های سطح شهر تهران با اندکی افزایش همراه بود اما در روزهای اخیر قیمت آن به حالت معمول بازگشته است.

یکی از مغازه‌داران در این باره به همشهری می‌گوید: هفته گذشته قیمت هر کارتن تخم مرغ که مشتمل بر ۶ شانه ۳۰ تایی است از ۶۹۰ هزار تومان به ۷۳۰ هزار تومان افزایش یافت اما در هفته جاری مجددا کاهش یافت. در حال حاضر هر عدد تخم مرغ فله در مغازه‌های مرکز شهر تهران به قیمت ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان فروخته می‎شود که در این میان برخی مغازه‌داران‌ منصف آن را به قیمت ۴ هزار تومان هم می‌فروشند. همچنین، قیمت هر شانه ۳۰ تایی تخم مرغ ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تومان است.

حمیدرضا کاشانی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن هفته پیش عنوان کرد تخم مرغ تنها کالایی است که طی ۶ ماه اخیر از ثبات نسبی برخوردار بوده است و در حالی که قیمت واقعی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۶۰ هزار تومان است، اکنون به قیمت ۴۷ تا ۴۹ هزار تومان فروخته می‌شود.

در جدول زیر، قیمت تخم‌مرغ در میادین میوه و تره‌بار آمده است.

مشخصات محصول

قیمت (تومان)

هر کیلو تخم مرغ فله

۵۶.۰۰۰

شانه ۶ عددی

۲۴.۰۰۰

شانه ۹ عددی

۳۵.۸۰۰

شانه ۱۵ عددی

۵۹.۰۰۰

شانه ۲۰ عددی

۷۹.۰۰۰

شانه ۲۴ عددی

۹۴.۰۰۰

شانه ۳۰ عددی

۱۱۶.۰۰۰

لازم به ذکر است، قیمت های مذکور در بالا برگرفته از آگهی های اینترنتی و سایت های فروش آنلاین بوده و وبسایت خبری تیترکوتاه هیچ گونه دخل و تصرفی در تعیین این قیمت ها نداشته است.