شهر خبر

میزان مستمری مددجویان کمیته امداد در سال ۱۴۰۳ اعلام شد

افزایش حقوق / حقوق کارگران

مدیرکل بهزیستی مازندران، درباره دستاوردهای ماندگار این نهاد، اعلام کرد که تاکنون ۳۳ هزار و ۳۴۱ فرصت شغلی جدید برای مددجویان زیرپوشش آن در استان ایجاد شده است. او این میزان اشتغال را به عنوان یکی از دستاوردهای قابل تحسین از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون برشمرد.

اقتصاد میزان مستمری مددجویان کمیته امداد در سال ۱۴۰۳ اعلام شد

فریبا بریمانی، بیان کرد که ایجاد و توسعه اشتغال برای خودکفایی و توانمندسازی اقتصادی مددجویان زیرپوشش، یکی از وظایف سازمان بهزیستی است. او افزود: این نهاد با ارائه حمایت و خدمات، به کارفرمایانی که مددجویان را به کار می‌گیرند، حق بیمه آنها را پرداخت می‌کند.

وی از اهدف اصلی این نهاد در راستای رفع نیاز و توانمندی مددجویان را کمک به ساخت و تامین مسکن عنوان کرد و اظهار داشت: بهزیستی مازندران پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون موفق به تامین و بهسازی ۱۷ هزار و ۴۵۹ واحد مسکن مدد جویی شده است.

وی با بیان اینکه بهزیستی مازندران تاکنون به یک سوم جمعیت این استان خدمات حمایتی، آموزشی، مداخله ای و پیشگیرانه ارایه کرده است، تصریح کرد: این نهاد حمایتی هم اکنون به ۱۷۰ هزار خانوار و ۴۳۰ هزار نفر از افراد دارای معلولیت، بانوان سرپرست خانوار، افراد آسیب دیده و در معرض آسیب اجتماعی خدمات مستمر و غیر مستمر پرداخت می کند.

وی یکی از مهم‌ترین اقدامات بهزیستی در راستای پیشگیری از معلولیت شنوایی را غربالگری شنوایی نوزادان با هدف شناسایی و مداخله بهنگام و همچنین غربالگری شنوایی کودکان سه تا ۶ سال عنوان کرد و گفت: در چهار دهه گذشته از عمر با برکت انقلاب، ۴۳۰ هزار نوزاد و شیرخوار در پایگاه های زیرپوشش بهزیستی مازندران غربالگری شنوایی شدند ضمن اینکه با مداخله بهنگام، ۸۰۰ کودک با اختلال شنوایی نیز در سطح استان شناسایی شدند.

بعد از افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در سال ۱۴۰۳هر خانواده یک نفره نزدیک به ۹۸۰ تومان، خانواده دو نفره یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، خانواده ۳ نفره یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، خانواده ۴ نفره دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و خانواده ۵ نفره نزدیک به ۳ میلیون دریافت خواهند کرد.

این مبالغ به صورت حدودی است و می تواند با تغییر ۱۰۰ هزار تومانی همراه باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران از کمک ۱۷ میلیارد و ۴۳ میلیون ریالی خیران و حامیان خارج از کشور برای تامین مسکن مددجویان تهرانی خبر داد.

سیدابوالفضل پرپنچی  اظهار کرد: امسال خیران و حامیان خارج از کشور ۱۷ میلیارد و ۴۳ میلیون تومان برای تأمین مسکن مددجویان کمیته امداد استان تهران کمک کردند.

وی افزود: به طور دقیق در پی اجرای پویش تأمین مسکن (احداث، خرید و تکمیل واحدهای نیمه‌تمام)، خیران و حامیان خارج از کشور ۱۷ میلیارد و ۴۳ میلیون ریال برای تأمین مسکن مددجویان کمیته امداد استان تهران اختصاص دادند.

پرپنچی بیان کرد: در همین راستا با مشارکت خیران و حامیان خارج از کشور و هم‌افزایی کمیته امداد، از این محل ۱۲ واحد مسکونی تهیه و به خانواده‌های تحت حمایت واگذار شد.

گفتنی است؛ پویش تأمین مسکن از ابتدای سال ۱۴۰۲ با هدف استفاده از ظرفیت خیران و حامیان خارج از کشور در جهت تأمین مسکن نیازمندان به اجرا درآمد.

ایرنا