شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق#بغداد

پاسخ پنتاگون به احتمال خروج نیروهای آمریکایی از عراق

پاسخ پنتاگون به احتمال خروج نیروهای آمریکایی از عراق

سخنگوی پنتاگون، بار دیگر ادعا کرد که نیروهای آمریکایی به دعوت بغداد در عراق حضور دارند و هیچ‌گونه درخواست رسمی در حال حاضر برای خروج از عراق را دریافت نکرده‌است.

به گزارش خبرآنلاین، در حالیکه نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفت: در حال نزدیک شدن به پایان حضور ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا هستیم، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بدون اشاره به درخواست‌ها برای خروج آمریکایی‌ها از عراق ادعا کرد که کمیته عالی نظامی آمریکا و عراق در مورد انتقال از ماموریت ائتلاف نظامی به شکل حضور آینده آمریکا در عراق بحث خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، «پت رایدر»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا طی کنفرانس مطبوعاتی گفت: «با توجه به حضور آمریکا در عراق، می‌خواهم اشاره کنم که کمیته عالی نظامی آمریکا و عراق در مورد چگونگی حضور آمریکا در رابطه با روابط بین ۲ کشور بحث خواهد کرد.»

رایدر در جریان نشست کمیته در روز یکشنبه در بغداد در مورد جدول زمانی مذاکرات کمیته گفت: «من جدول زمانی ندارم و طبق اطلاعاتم لزوماً مشخص نشده است.»

وی توضیح داد: البته این تصمیم در داخل کمیته و با مشورت دولت عراق اتخاذ خواهد شد.

این اظهارات پنتاگون یک روز پس از آن بیان شد که عراق اعلام کرد روز یکشنبه مذاکرات با ائتلاف بین‌المللی را برای آماده سازی جهت پایان دادن به ماموریت ائتلاف در عراق از سر گرفته است.

ارتش عراق شامگاه یکشنبه اعلام کرد که بغداد و واشنگتن مذاکرات جدیدی بر سر تدوین جدول زمانی برای کاهش «حساب شده و تدریجی» شمار نیروهای ائتلاف بین المللی تا پایان ماموریت آن در عراق انجام دادند.

«محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق دوشنبه تصریح کرد: برای پایان دادن به حضور نیروهای ائتلاف آمریکا در عراق، با یک فرایند روبرو هستیم.

نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفت: در حال نزدیک شدن به پایان حضور ائتلاف بین‌المللی هستیم.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وی افزود که پس از پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی، باید امکان پر کردن خلأها را داشته باشیم.

رایدر درباره اوضاع در غزه نیز در نمایشی انسان‌دوستانه به خبرنگاران گفت: ما مطمئناً نمی‌خواهیم دیگر شاهد رنج انسانی در غزه باشیم.

وی افزود که واشنگتن به طور فعال با شرکای صهیونیست خود در مورد اهمیت در نظر گرفتن غیرنظامیان در برنامه‌ریزی و اجرای عملیات آنها ارتباط دارد!

۳۱۱۳۱۱