شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تخم مرغ#قیمت

برچیده شدن تخم مرغ از سر سفره ها/ منتظر گران باشیم؟

تخم مرغ / قیمت تخم مرغ / مرغداری

مرغداری‌ها معمولاً در دو شکل عمده عمل می‌کنند: مرغداری‌های صنعتی و مرغداری‌های سنتی. در مرغداری‌های صنعتی، مرغ‌ها در سالن‌ها یا قفس‌های بزرگ نگهداری می‌شوند و محیطی کنترل شده برای رشد و توسعه آن‌ها فراهم می‌کند. از طرف دیگر، مرغداری‌های سنتی به معنای نگهداری مرغ‌ها در فضاهای کوچک‌تر و با شرایط طبیعی‌تر هستند.

اقتصاد برچیده شدن تخم مرغ از سر سفره ها/ منتظر گران باشیم؟

علاوه بر تولید گوشت، مرغداری‌ها نیز برای تولید تخم‌مرغ استفاده می‌شوند. مرغ‌های تخم‌گذار نیز در شرایط مشابهی با مرغ‌های گوشتی نگهداری می‌شوند، با این تفاوت که آن‌ها برای تولید تخم‌مرغ پرورش می‌یابند. تخم‌مرغ‌ها بعد از جمع‌آوری به بازار عرضه می‌شوند.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: با توجه به تولید مطلوب تخم‌مرغ در بهمن و اسفند، هیچ نگرانی بابت تامین نیاز شب عید نداریم.

تخم‌مرغ یک منبع غذایی باارزش است که به عنوان یک منبع عالی پروتئین، ویتامین B۱۲، و اسیدهای چرب امگا-۳ شناخته می‌شود. این تخم‌ها حاوی مواد مغذی مانند ویتامین D و مواد معدنی از جمله سلنیوم هستند که برای سلامت استخوان و سیستم ایمنی بدن حائز اهمیت می‌باشند. همچنین، تخم‌مرغ می‌تواند به عنوان یک منبع غذایی کم کالری و با انرژی مفید در رژیم‌های غذایی مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

حمیدرضا کاشانی رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: نرخ کنونی هرکیلو تخم‌مرغ درب مرغداری ۴۸ هزارتومان بوده، درحالیکه نرخ تمام شده تولید ۶۰ هزارتومان است.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم‌مرغ در ماه‌های بهمن و اسفند به بیش از ۱۱۵ هزارتن برسد که ماهانه ۱۰ هزارتن از این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

کاشانی ادامه داد: با توجه به ازدیاد تقاضا از سوی شیرینی فروشی‌ها و کارخانجات در اسفندماه، حداکثر مصرف به ۱۰۵ تا ۱۰۸ هزارتن می‌رسد که براین اساس کمبودی در عرضه تخم‌مرغ شب عید نداریم.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن تولید تخم‌مرغ را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: با وجود آنکه تولید در بالاترین حد خود قرار دارد، از این رو هیچ نگرانی بابت تامین نیاز کشور نداریم.

او گفت: با توجه به مازاد تولید، نگران بعد از عید هستیم، از این رو باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که مرغداران متحمل زیان نشوند.

نام محصول وزن قیمت / تومان
تخم بلدرچین تلاونگ  ۱۲ عددی ۴۰,۰۰۰
تخم مرغ تلاونگ  ۱۵ عددی ۶۸,۷۰۰
تخم مرغ گریدB حسام  ۲۰ عددی ۹۱,۶۰۰
تخم مرغ حسام ۶ عددی ۳۳,۰۰۰
تخم مرغ گرید A ترخون بانو  ۲۰ عددی ۱۲۳,۰۰۰
تخم مرغ گرید A مرغداران مرکز   ۹ عددی ۵۵,۳۵۰
باشگاه خبرنگاران جوان