شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تخم مرغ#قیمت#افزایش قیمت#بابت#شب عید

ضرر شدید مرغداران از قیمت تخم مرغ / احتمال افزایش قیمت تخم مرغ قوت گرفت

بازار و اصناف ضرر شدید مرغداران از قیمت تخم مرغ / احتمال افزایش قیمت تخم مرغ قوت گرفت

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت:با توجه به تولید مطلوب تخم مرغ در بهمن و اسفند، هیچ نگرانی بابت تامین نیاز شب عید نداریم.

تخم مرغ یک منبع غذایی باارزش است که به عنوان یک منبع عالی پروتئین، ویتامین B۱۲، و اسیدهای چرب امگا-۳ شناخته می‌شود. این تخم‌ها حاوی مواد مغذی مانند ویتامین D و مواد معدنی از جمله سلنیوم هستند که برای سلامت استخوان و سیستم ایمنی بدن حائز اهمیت می‌باشند. همچنین، تخم مرغ می‌تواند به عنوان یک منبع غذایی کم کالری و با انرژی مفید در رژیم‌های غذایی مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

حمیدرضا کاشانی رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴۸ هزارتومان بوده، درحالیکه قیمت تمام شده تولید ۶۰ هزارتومان است.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ در ماه های بهمن و اسفند به بیش از ۱۱۵ هزارتن برسد که ماهانه ۱۰ هزارتن از این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

کاشانی ادامه داد: با توجه به ازدیاد تقاضا از سوی شیرینی فروشی ها و کارخانجات در اسفندماه، حداکثر مصرف به ۱۰۵ تا ۱۰۸ هزارتن می رسد که براین اساس کمبودی در عرضه تخم مرغ شب عید نداریم.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن تولید تخم مرغ را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: با وجود آنکه تولید در بالاترین حد خود قرار دارد، از این رو هیچ نگرانی بابت تامین نیاز کشور نداریم.

او گفت: با توجه به مازاد تولید، نگران بعد از عید هستیم، از این رو باید به گونه ای برنامه ریزی شود که مرغداران متحمل زیان نشوند.