شهر خبر

شوک به بازارهای دارایی ایران درصورت رئیس جمهور شدن ترامپ /خرید نفت ایران توسط چین کاهش می یابد /ذخایر ارزی کاهشی شده است

شوک به بازارهای دارایی ایران درصورت رئیس جمهور شدن ترامپ /خرید نفت ایران توسط چین کاهش می یابد /ذخایر ارزی کاهشی شده است

رئیس مرکز پژوهش های مجلس پیش بینی کرده است در صورت راه یافتن ترامپ به کاخ سفید امکان همکاری و مشارکت ایران و روسیه در موضوعات اقتصادی با مشکل مواجه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بابک نگاهداری، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، گفت: اگر در آینده، ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا شود، باید آماده باشیم که فشار تحریمی ما افزایش پیدا کند و شوک به بازار دارایی‌ها وارد شود.

آنگونه که دنیای اقتصاد گزارش داده، وی با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر کشور با کسری ۳.۷ میلیارد دلاری ارز مواجه است که این کسری باید از مانده ۲۲درصدی صندوق توسعه یا ذخایر بانک‌مرکزی تأمین شود.

بابک نگاهداری گفت: اکنون کشور در جنگ اقتصادی قرار دارد و عدم افزایش ذخایر ارزی به‌معنای خلع سلاح کشور است با این حال ما در شرایطی به سر می‌بریم که ذخایر ارزی نه‌تنها افزایش نیافته، بلکه شاهد کاهش آن هستیم.

او گفته که در راستای توافق اوکراین و روسیه اقداماتی انجام می دهد و البته با حضور ترامپ در کاخ سفید، آمریکا بر مهار چین تمرکز خواهد کرد و در نتیجه خرید نفت ایران توسط این کشور کاهش می‌یابد. از سوی دیگر امکان همکاری و مشارکت ایران و روسیه در موضوعات اقتصادی با مشکل مواجه می‌شود.

2727