شهر خبر

اقدام جدید صرافی FTX برای پرداخت بدهی ها / پول طلبکاران کی پرداخت می شود؟

قیمت ارز دیجیتال/قیمت رمز ارز/بازار ارزهای دیجیتال

فروش سهام آنتروپیک که به طور بالقوه بیش از یک میلیارد دلار ارزش دارد، بخشی از استراتژی FTX برای حل و فصل وضعیت ورشکستگی خود و تسویه حساب با طلبکاران است. صرافی FTX در حال حاضر به دنبال چراغ سبز دادگاه ورشکستگی برای شروع فروش سهام آنتروپیک است.

اقتصاد اقدام جدید صرافی FTX برای پرداخت بدهی ها / پول طلبکاران کی پرداخت می شود؟

صرافی ورشکسته FTX در حال برداشتن گام‌هایی در راستای فروش سریع دارایی‌های ارزشمند خود، به ویژه سهم تقریباً ۸ درصدی در شرکت هوش مصنوعی آنتروپیک (Anthropic) است.

شرکت آنتروپیک که به دلیل مشارکت‌های پیشگامانه خود در بخش هوش مصنوعی شناخته می‌شود، آخرین بار در دسامبر ۲۰۲۳ حدود ۱۸ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد.

با توجه به این رقم، ارزش سهام این شرکت که در اختیار صرافی FTX قرار دارد، حدود ۱.۴ میلیارد دلار برآورد شده است. این میزان می‌تواند نقشی اساسی در تسویه مطالبات طلبکاران صرافی FTX داشته باشد.

تیم حقوقی FTX بر اهمیت محرمانه بودن قیمت مرجع سهام تاکید نموده و استدلال کرده است که افشای عمومی آن می‌تواند روند دریافت مطلوب‌ترین پیشنهادها برای سهام آنتروپیک را تضعیف کند.

این استراتژی نشان‌دهنده تعهد FTX در راستای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن برای طلبکاران خود است.

می‌دانیم که همانند دیگر فعالان حاضر در بازار، عنوان این قسمت برای شما هم تعجب برانگیز بود. بنابراین، بهتر است بگوییم که FTX مستقیما دچار ورشکستگی نشده و این مشکلات ناشناخته کمپانی Alameda بوده که بی اعتمادی بسیاری را برانگیخته است.

میلیاردر جوان دنیای کریپتو یعنی سم بانکمن-فرید، مالکیت صرافی FTX و پلتفرم تحقیقاتی Alameda را بر عهده دارد. بنابراین، مشکلات هریک روی دیگری هم تاثیر خواهند گذاشت. آغاز این مسائل هم به مرجع Coindesk باز می‌گردد.

در روز دوم نوامبر، Coindesk گزارشی را در رابطه با کمپانی Alameda Research ارائه کرد. طی این اطلاعیه، صحبت‌هایی با محوریت ترازنامه Alameda مطرح شد که به نقل از Coindesk، این کمپانی از پشتوانه نقدینگی فدرتمندی برخوردار نبوده و هرلحظه احتمال ورشکستگی آن وجود دارد.

ورود چانگ‌پنگ‌ژائو به ماجرا

به دنبال همین حواشی و در روز سه شنبه یعنی ۸ نوامبر، بایننس اعلام کرد که لایحه‌ای را مبنی بر خرید جدی ترین رقیب خود یعنی FTX، تنظیم کرده است.

این پیشنهاد بزرگ، نتیجه حواشی میان مدیران این دو صرافی بود که از ماه‌ها قبل آغاز شده بود و در روز گذشته به اوج خود رسید. فعلا رقم دقیقی برای آن مشخص نشده است. امّا طبق برآوردی که در ژانویه امسال انجام شده بود، ارزش کلی صرافی FTX به حدود ۳۵میلیارد دلار می‌رسید.

خرید FTX توسط بایننس

۲ روز پیش از این جریانات، مدیرعامل بایننس یعنی چانگ‌پنگ‌ژائو (CZ)، در توییتر خود اعلام کرد که بایننس ۲میلیارد دلار از دارایی FTT خود را به فروش می‌رساند. وی این تصمیم را مصون ماندن از خطرات ریزش این توکن عنوان کرد.

    طی همین توییت، ژائو به اکوسیستم ترا و ارز LUNA هم اشاره کرد که در ماه می، شاهد نابودی آن بودیم. همانطور که گفتیم، مشکلات پلتفرم Alameda برروی صرافی FTX و توکن FTT موثر خواهد بود.

ژائو اضافه کرد که :«پس از فعالیتی ۳ساله، صرافی بزرگ FTX از ما تقاضای کمک کرد! با خرید این صرافی به طور کامل، می‌توانیم مشکلات نقدینگی آن را برطرف کنیم. در روزهای آینده مجددا برای خرید نهایی اقدام خواهیم کرد.»

رمزارز نیوز