شهر خبر
شی و پوتین، واشنگتن را به دخالت در امور کشورهایشان متهم کردند

کرملین اعلام کرد که شی جین پینگ، رئیس جمهور چین و ولادیمیر پوتین، همتای روس وی روز پنجشنبه طی تماسی تلفنی، ایالات متحده را به «مداخله» در امور کشورهایشان متهم کردند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از رویترز به نقل از کرملین، شی و پوتین طی یک تماس تلفنی یک ساعته «سیاست آمریکا در مداخله در امور داخلی سایر کشورها» را محکوم کردند.
، دستیار کرملین گفت: رهبران دو کشور متوجه هستند که ایالات متحده عملاً سیاست مهار مضاعف (در قبال) روسیه و چین را اجرا می کند.
کرملین در بیانیه خود درباره این تماس تلفنی گفت: رئیس جمهور روسیه در گفت‌وگو درباره وضعیت منطقه آسیا و اقیانوسیه بر موضع اصولی خود در مورد موضوع تایوان که حمایت از سیاست «چین واحد» است، تاکید کرد.
به گزارش ایرنا بر اساس گزارشی از تلویزیون دولتی چین، شی گفت که این دو کشور (چین و روسیه) «باید از لحاظ استراتژیک همکاری نزدیک داشته باشند، از حاکمیت، امنیت و منافع توسعه کشورهای متبوع خود دفاع کنند و قاطعانه با دخالت نیروهای خارجی در امور داخلی مخالفت کنند.»
به گفته کرملین، رهبر چین همچنین برای پوتین در انتخابات ریاست جمهوری آینده اش آرزوی موفقیت کرد.
به گفته اوشاکوفف شی گفت که می‌داند روسیه اکنون در بحبوحه کارزار انتخاباتی است و آرزو کرد که انتخابات آتی در ماه مارس موفق باشد.

به گزارش رویترز، غرب کلیه تحرکات مسکو و پکن را که هر دوی آنها به دنبال گسترش نفوذ جهانی خود هستند، با نگرانی از اینکه در طول دو سال گذشته روابط تجاری و دفاعی خود را افزایش داده اند، رصد می کند.

310310