شهر خبر

حملات به نیروهای امنیتی پاکستان ۵ کشته برجای گذاشت

حملات به نیروهای امنیتی پاکستان ۵ کشته برجای گذاشت

حملات تروریستی به نیروهای امنیتی در حین حفاظت از روند انتخابات در ایالات خیبرپختونخوا و بلوچستان پاکستان ۵ کشته و چندین زخمی برجای گذاشت.

به گزارش خبرآنلاین از شبکه اکسپرس پاکستان، انفجار بمب در مسیر تردد خودروهای حامل نیروهای امنیتی در شهر «دیره اسماعیل خان» واقع در ایالت خیبرپختونخوا ۴ کشته برجای گذاشت.

این درحالی است که تنها چهار روز مانده به انتخابات پاکستان نیز حمله مرگبار در همین شهر جان ۱۰ نفر از نیروهای پلیس را ‌گرفت.

همچنین در حمله‌ای دیگر به نیروهای امنیتی در شهر خاران واقع در ایالت بلوچستان جان یک نظامی را گرفت و چندین نفر نیز زخمی شدند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ، نماینده سابق مجلس ملی پاکستان و نامزد انتخاباتی از منطقه وزیرستان شمالی در شمال غرب با اعلام تهدید حملات تروریستی در این منطقه گفت که تروریست‌های گروه تحریک طالبان پاکستان پایگاه اخذ رای را به تصرف خود درآورده و مراجعه کنندگان از بیم تروریست‌ها قادر به مراجعه به محل اخذ رای نیستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت اقدامات تروریستی اخیر در پاکستان در آستانه انتخابات سراسری این کشور، گفت: هدف تروریست‌ها به چالش کشیدن روند مردم‌سالاری در پاکستان و برهم زدن آرامش انتخابات است.

پاکستانی‌ها با هدف تعیین سرنوشت خود، انتخاب دولت جدید این کشور برای پنج سال آینده و امید نسبت به پایان یافتن معضل تروریسم، بحران‌های اقتصادی، تورم و انرژی امروز به پای صندوق‌های رای رفتند.

رای گیری امروز ساعت هشت صبح به وقت محلی در نقاط مختلف پاکستان با حضور گسترده مردم و ناظران داخلی و خارجی آغاز شد و اخذ رای تا ساعت ۱۷ عصر ادامه دارد.

دولت به منظور آنچه «جلوگیری هر هرگونه حادثه ناگوار ناشی از تهدید تروریسم» خواند، سرویس اینترنت در سراسر پاکستان را به‌طور موقت مسدود کرد.

در انتخابات امسال پاکستان ۱۲۸ میلیون و ۵۸۵ هزار و ۷۶۰ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که بیش از ۶۹ میلیون و ۲۶۳ هزار نفر از آنها مرد و بیش از ۵۹ میلیون و ۳۲۲ هزار نفر نیز زن هستند.

310310