شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#واحد مسکونی#دولت سیزدهم

۲۰ هزار جنوبی خانه دار شدند / ساخت شهرک های ساحلی به کمک این بانک

راه و مسکن  ۲۰ هزار جنوبی خانه دار شدند / ساخت شهرک های ساحلی به کمک این بانک

استاندار هرمزگان گفت: ۲۰ هزار واحد مسکونی و ۱۱ هزار قطعه زمین از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون به مردم این استان تحویل داده شده است.

 پروژه مسکن ملی در ایران یکی از بزرگترین پروژه‌های مسکن است که با هدف ارائه مسکن مناسب و با کیفیت به اقشار مختلف جامعه ایرانی آغاز شده است. این پروژه تحت نظارت وزارت راه و شهرسازی اجرا می‌شود و با همکاری بخش خصوصی و دولتی، به منظور تامین مسکن برای خانواده‌های با درآمد پایین و متوسط، اقدام به ساخت و اجاره مسکن می‌کند. این پروژه با توجه به نیازهای روزافزون جامعه، به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های مسکن در ایران شناخته شده است.

مهدی دوستی روز پنجشنبه افزود: تکلیف برنامه مسکن هرمزگان ۶۶ هزار واحد در قالب نهضت ملی مسکن بوده است که ۶ هزار از این واحدها در گذشته میان مردم استان توزیع و ۱۴ هزار واحد مسکن نیز در سفر رئیس‌جمهوری به مردم تحویل داده شد.

وی با اشاره به اینکه ۴۶ هزار واحد مسکونی دیگر در استان باقی می‌ماند، اظهار کرد: درحال‌حاضر برای ۹۱ درصد از این واحدهای مسکونی، پروانه ساخت صادر شده و در دست ساخت داریم و امیدواریم طبق برنامه زمان‌بندی، تکلیف چهارساله‌مان را به اتمام برسانیم که تاکنون هم طبق برنامه پیشرفت کردیم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان همچنین به تهیه و تحویل ۱۱ هزار قطعه زمین به مردم استان اشاره و بیان کرد: سه هزار و ۲۰۰ قطعه از این زمین‌ها در قالب طرح جوانی جمعیت و مابقی هم در قالب زمین شهری و روستایی به مردم تحویل شده است.

تامین آب آشامیدنی شهرهای جدید ساحلی از محل آب شیرین کن‌ها

استاندار هرمزگان همچنین با اشاره به آغاز عملیات ۲ شهر جدید ساحلی خلیج‌فارس و مَکُران مرکزی به ظرفیت ۱۰ هزار واحد مسکونی در استان و مسئله تامین آب آشامیدنی این شهرها در آینده‌ای نزدیک گفت: آب آشامیدنی شهرهای جدید ساحلی در استان از محل آب شیرین کن‌ها تامین می‌شود.

«شهرهای جدید ساحلی خلیج‌فارس و مَکُران مرکزی به عنوان شهرهای پیشرو از مجموعه ۲۷ نقطه شهرهای جدید ساحلی جنوب کشور با کارکردهای مبتنی بر اقتصاد درپایه هستند که در سفر دور دوم رئیس‌جمهوری به استان هرمزگان مرحله نخست آن به ظرفیت ۱۰ هزار واحد با مشارکت بانک مسکن، گروه سرمایه‌گذاری مسکن و شرکت عمران شهرهای جدید و با دستور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی عملیات اجرایی آن در هرمزگان آغاز شد.»

دوستی بیان کرد: برای تامین آب مردم، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، ۴۲ درصد ظرفیت آب شیرین‌کن‌ها در استان هرمزگان افزایش پیدا کرده است که این عدد قابل توجهی است.

وی، ممنوعیت برداشت آب برای صنایع (که اکنون ۱۴۰ هزار مترمعکب در روز است) تا زمان مصرف از محل فاضلاب شهری را از دیگر فعالیت‌هایی انجام شده برای حل مسئله آب استان عنوان کرد و گفت: با این محدودیتی که ایجاد شده، صنایع برای حل این مسئله، شرکتی را تشکیل داده‌اند که از محل منابع خود صنایع، فاضلاب شهر بندرعباس را برداشته و در پایان این طرح تا پایان سال ۱۴۰۴، بخشی از این مسئله با برداشت و تصفیه فاضلاب حل خواهد شد.