شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت نفت#سیاه

قیمت نفت افزایش یافت / بازار طلای سیاه در آستانه یک رکورد

قیمت نفت/بازار انرژی/اوپک پلاس

قیمت نفت در معاملات امروز، تحت تاثیر عوامل بسیاری افزایش پیدا کرد.

اقتصاد قیمت نفت افزایش یافت / بازار طلای سیاه در آستانه یک رکورد

قیمت طلای سیاه تحت اثیر عواملی مانند مذاکرات صلح غزه، افزایش پیدا کرد و در آستانه ثبت یک رکورد قرار گرفت.

قیمت نفت در معاملات روز پنج شنبه بازار آسیا تحت تاثیر پیشرفت اندک مذاکرات صلح در غزه و نشانه های تقاضای قوی برای سوخت در آمریکا، افزایش یافت.

بهای معاملات نفت برنت با ۲۲ سنت معادل ۰.۲۸ درصد افزایش، به ۷۹ دلار و ۴۳ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۹ سنت معادل ۰.۲۶ درصد ا فزایش، به ۷۴ دلار و ۵ سنت در هر بشکه رسید.

معاملات نفت برنت روز چهارشنبه با ۶۲ سنت افزایش و شاخص نفت آمریکا با ۵۵ سنت افزایش بسته شد که سومین افزایش روزانه متوالی بود.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهونیستی، جدیدترین پیشنهاد حماس برای آتش‌ بس و بازگرداندن گروگان‌های غزه را رد کرد، اما آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت: هنوز فضا برای مذاکره برای رسیدن به توافق وجود دارد.

یک هیئت فلسطینی حماس به سرپرستی خلیل الحیا، مقام ارشد این کشور، قرار بود روز پنجشنبه برای گفت وگوهای آتش بس با مصر و قطر، به قاهره سفر کند.

هیثم الغیس که در هفته انرژی هند در گوا صحبت کرد، اعلام کرد تقاضا برای نفت، همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد و ضرورت تأمین حفظ عرضه وجود دارد. دبیرکل اوپک افزود: در سطح جهانی، تقاضا برای انرژی از هم اکنون تا سال ۲۰۴۵، به میزان ۲۳ درصد افزایش خواهد یافت.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند، در ابتدای این رویداد گفت: پیش‌بینی می‌شود تقاضای هند برای نفت تا سال ۲۰۴۵، دو برابر شود و از ۱۹ میلیون بشکه در روز فعلی، به ۳۸ میلیون بشکه در روز افزایش پیدا می‌کند. هند مرتباً ظرفیت انرژی خود را افزایش می‌دهد. هدف ما افزایش سهم گاز طبیعی از ۶ درصد فعلی، به ۱۵ درصد از انرژی اولیه است. مودی گفت: تا سال ۲۰۳۰، ظرفیت پالایش نفت در هند، به ۴۵۰ میلیون تن در هر ساعت خواهد رسید.

الغیس همچنین درباره جایگاه نفت در میان منابع انرژی تا سال ۲۰۴۵ با صراحت اعلام کرد: با وجود این که بسیاری از کشورها در سراسر جهان به دنبال سه برابر کردن ظرفیت انرژی تجدیدپذیر خود هستند، هیچ منبع تجدیدپذیر واحدی قادر به تحمل وزن رشد تقاضای جهانی برای انرژی نخواهد بود.

دبیرکل اوپک اعلام کرد: ما باید در نفت سرمایه‌گذاری کنیم تا بتوانیم امنیت و قابلیت اطمینان عرضه را حفظ کنیم.

در بخش تقاضا، کاهش شدیدتر از حد انتظار ذخایر بنزین در آمریکا که در روز چهارشنبه گزارش شد، از بازار نفت پشتیبانی کرد. اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد ذخایر بنزین آمریکا در هفته گذشته ۳.۱۵ میلیون بشکه کاهش یافته است که برخلاف برآوردهای تحلیلگران از رشد ۱۴۰ هزار بشکه ای این ذخایر بود.

تحلیلگران گروه ANZ Research در یادداشتی اعلام کردند: کاهش ذخایر بنزین و افزایش ۱۳ درصدی صادرات نفت آمریکا به رکورد ۴.۰۶ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۳، نشان دهنده تقاضای قوی تر برای نفت است.

بر اساس گزارش رویترز، با این حال، ذخایر نفت آمریکا بیش از حد انتظار و به میزان ۵.۵ میلیون بشکه افزایش یافت زیرا تولید پس از یک دوره یخبندان، بهبود یافت و همزمان، پالایشگاه های آمریکا، فعالیتهای تعمیر و نگهداری را افزایش دادند. تحلیلگران رشد این ذخایر به میزان ۱.۹ میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند.

ايسنا