شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتوبوس#جدید#تعداد

اتوبوس های جدید راه افتادند / جان تازه به ناوگان حمل و نقل

بلیط اتوبوس/حمل و نقل/خودرو برقی

طبق گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، تعداد ۱۴۶ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه اتوبوسرانی شد.

اقتصاد اتوبوس های جدید راه افتادند / جان تازه به ناوگان حمل و نقل

حمل و نقل یکی از اصلی ترین موضوعاتی است که مدیریت شهری باید توجه ویژه ای به آن داشته باشد و در راستای تقویت این ناوگان و جلب رضایت شهروندان بکوشد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، گفت: به منظور ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات اتوبوسرانی در غرب پایتخت، ۱۴۶ دستگاه اتوبوس نو به ۱۹ خط اتوبوسرانی در مناطق غربی شهر تهران اضافه می‌شود.

مهدی علیزاده با اشاره به طرحی جدید در اتوبوسرانی پایتخت، افزود: با هدف بهبود خدمات اتوبوسرانی و بنا به دستور شهردار تهران مبنی بر برون‌سپاری ۴۰۴ دستگاه از ناوگان جدید، طی قراردادی در قالب خرید خدمت، شرکت خودرو سرویس شهر به عنوان هفدهمین شرکت خصوصی اتوبوسرانی فعالیت خود را آغاز کرد و اقدامات لازم برای واگذاری ۱۹ خط شرکت جهت ارائه خدمات حمل و نقلی به شرکت مذکور انجام شد.

وی با اشاره به اینکه شرکت واحد برابر دستور از ابتدای بهمن ماه، کار شناسایی خطوط و تحویل اتوبوس‌ها را آغاز کرده است، اظهار کرد: از ابتدای بهمن ماه تا کنون، تقریباً ۱۱ خط واگذار شده است که با بکارگیری اتوبوس‌های نو فعال شده و ان‌شاءالله در هفته آینده این تعداد به ۱۶ خط خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ادامه داد: برون‌سپاری ۱۴۶ دستگاه از ناوگان سامانه پنج اتوبوسرانی به عنوان پایلوت پیش بینی شده که تا کنون ۸۵ دستگاه آن تا جهت اشتغال در ۱۱ خط به شرکت خودرو سرویس شهر تحویل شده و ان‌شاءالله تا نیمه دوم اسفند ماه راهبری ۱۹ خط این سامانه به طور کامل به شرکت مذکور داده می شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، وی با اشاره به اینکه این ۱۹ خط در مناطق ۲، ۵، ۶ , ۲۱ و ۲۲ شهرداری تهران قرار دارد، تأکید کرد: با نوسازی ناوگان این مناطق جان تازه ای به حمل و نقل اتوبوسی در منطقه غرب تهران دمیده می شود و شهروندان شاهد تغییرات محسوسی در خدمات اتوبوسرانی خواهند بود.

ورود اتوبوس‌های برقی چینی تا ۶ ماه آینده در صورت انجام پرداخت اولیه

شهردار تهران با بیان اینکه یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون یورو در بخش حمل و نقل، ۵۷۹ میلیون یورو در زباله سوز و ۴۰۰ میلیون یورو نیز در بخش هوشمندسازی است، اظهار کرد: بسته سفیر اخیر شامل ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی، ۱۰ هزار ون برقی، ۲۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی برقی شامل ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی شاسی بلند برای مسیر فرودگاه و بخش‌های مشابه است. مدت زمان و جرایم هم در این قراردادها پیش بینی شده است. پرداخت اولیه صورت بگیرد تا ۶ ماه آینده، گمرک بندرعباس اتوبوس‌ها را به ما تحویل خواهد داد.

وی با اعلام اینکه سه نوبت جلسه با چینی‌ها برای تراموا برگزار شد، تصریح کرد: شورای عالی ترافیک برای چهار خط ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ و دو خط سریع السیر از شمال غرب به جنوب شرق و از شمال شرق به جنوب غرب و همچنین دو خط تراموا، دو خط بی آرتی و یک خط اتوبوس، تکالیفی را مشخص کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه تراموای چرخ لاستیکی در این سفر مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: خط ۸، ۹ و ۱۱ و تونل شهید متوسلیان با رقم ۳.۵ تا چهار میلیارد یورو نیز مورد بررسی قرار گرفت. سه شرکت ایرانی توانمند که مورد اعتماد شهرداری در ساخت و ساز مترو و مورد قبول چینی‌ها بودند، انتخاب شدند و تفاهم سه جانبه ای منعقد شد تا این چهار مورد آغاز شود. ما پیش پرداخت نمی‌دهیم و بعد از پنج درصد پیشرفت فیزیکی، تهاتر ملک صورت می‌گیرد.

ايسنا