شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن#بازار مسکن#تهران

اختلاف قیمت واحدهای مسکونی در پایتخت / افزایش نسبی تقاضا در بازار مسکن + جدول

راه و مسکن اختلاف قیمت واحدهای مسکونی در پایتخت / افزایش نسبی تقاضا در بازار مسکن + جدول

در این گزارش قیمت و مشخصات واحدهای مسکونی در ۲۲ منطقه تهران را مشاهده می کنید.

در بازار مسکن، عرضه و تقاضا نقش اساسی در تعیین قیمت‌ها و شرایط بازار ایفا می‌کنند. عرضه و تقاضا برای ملک‌ها تعیین‌کنندهٔ قیمت‌ها و میزان فعالیت در بازار مسکن محسوب می‌شوند. زمانی که تقاضا برای مسکن بیشتر از عرضه آن است، قیمت‌ها معمولاً افزایش می‌یابند و بازار به سمت بازاری فعال‌تر و قوی‌تر متمایل می‌شود.

فایل‌های فروش آپارتمان‌های میانسال در مناطق مختلف تهران با اختلاف بیش از ۲ برابری بین پایین‌ترین منطقه و بالاترین نقطه شهر، به بازار زمستانی عرضه شده است.

با این حال میانگین قیمت آپارتمان‌های میانسال در بازار کنونی، مترمربعی حدود ۷۲ میلیون تومان را نشان می‌دهد که البته مطابق رویه معاملات مسکن، قیمت‌ها هنگام عقد قرارداد، با تخفیف و چکش‌کاری طرفین معامله روبه‌رو می‌شود.

موضوع مهم در فایل‌های فروش آپارتمان‌های میانسال قیمت‌های پیشنهادی فروشنده‌ها در مناطق ۴ و ۵ تهران به عنوان مناطق متوسط است به‌طوری که برحسب سن بنا و محله‌ها، هم پایین‌تر از ۱۰۰ میلیون تومان در مترمربع و هم بالاتر از این رقم اعلام می‌شود. در هفته‌های اخیر نتایج تحقیقات میدانی نشان داد، فروشنده‌ها اغلب قیمت پیشنهادی را نسبت به قبل تغییر ندادند اما به دلیل افزایش نسبی تقاضای خرید، تخفیف‌ها کمتر بوده است.