شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خودرو#بازار خودرو#قیمت خودرو

ابلاغ سود بازرگانی برای این خودرو ها / وزارت صمت اعلام کرد

قیمت خودرو / خرید خودرو / بازار خودرو

مصوبه هیات وزیران درباره تعیین نرخ سود بازرگانی برای واردات انواع خودروهای برقی توسط مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت به گمرکات کشور ابلاغ شد.

اقتصاد ابلاغ سود بازرگانی برای این خودرو ها / وزارت صمت اعلام کرد

سود خودروهای وارداتی به میزان اختلاف قیمت خرید و فروش آنها تعریف می‌شود. واردکنندگان خودروهای وارداتی معمولاً با خرید خودرو از کشوری دیگر و واردات آن به کشور خود، سود کسب می‌کنند. این سود معمولاً به دو صورت زیر به دست می‌آید:

سود مستقیم: واردکنندگان خودروهای وارداتی می‌توانند با تفاوت قیمت خرید و فروش خودرو، سود مستقیم را کسب کنند. در این حالت، اگر قیمت فروش خودرو در بازار داخلی بالاتر از قیمت تمام شدهٔ واردات باشد، واردکننده سود مستقیم را دریافت می‌کند.

سود ناشی از تغییر نرخ ارز: سود خودروهای وارداتی نیز ممکن است ناشی از تغییرات نرخ ارز باشد. در صورتی که قیمت خرید خودرو بر اساس نرخ ارز پایین‌تر باشد و در زمان فروش، نرخ ارز افزایش یابد، واردکننده تفاوت نرخ ارز را به عنوان سود کسب می‌کند.

نرگس باقری زمردی (مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت) در نامه‌ای، مصوبه هیات وزیران در تاریخ ٢٣ دی ماه امسال در خصوص سود بازرگانی انواع خودروهای سواری برقی (ابلاغی معاون اول رئیس جمهور) را خطاب به دفتر واردات گمرک جمهوری اسلامی ایران، جهت اطلاع و اجرا ابلاغ کرد. 

بر اساس آنچه که هیات وزیران در ٢٣ دی ماه برای واردات خودروهای سواری برقی مصوب کردند، سود بازرگانی بر اساس قیمت خودروهای برقی (براساس قیمت خودروها) یک تا ٢۶ درصد تعیین شده است.

 

قیمت خودرو برقی سود بازرگانی(درصد)
تا (۲۰)هزار یورو ۱
بالاتر از (۲۰)هزار یورو تا (۳۰)هزار یورو ۱۱
بالاتر از (۳۰)هزار یورو ۲۶

 

ایسنا