شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اصلاح طلبان#قم#انتخابات

کاندیدای شاخص اصلاح طلبان در قم انصراف داد /علت چه بود؟

کاندیدای شاخص اصلاح طلبان در قم انصراف داد /علت چه بود؟

«محسن عابدینی‌پور» شاخص ترین چهره نزدیک به اصلاح طلبان و اعتدالیون قم در اعتراض به نحوه بررسی صلاحیت ها، با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به فرماندار قم، از کاندیداتوری این انتخابات انصراف داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «محسن عابدینی‌پور» شاخص ترین چهره نزدیک به اصلاح طلبان و اعتدالیون قم که در انتخابات مجلس دوازدهم ثبت نام کرده بود، در اعتراض به آنچه تناقض و ابهام در ردصلاحیت خود خواند، با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به فرماندار قم، از کاندیداتوری این انتخابات انصراف داد.

آنگونه که ایلنا روایت کرده، عابدینی پور با وجود سابقه رزمندگی در دوران دفاع مقدس، ابتدا توسط هیئت اجرایی به استناد بند۲ ماده۳۱ قانون انتخابات مبنی بر عدم التزام به نظام (التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران) رد صلاحیت شده بود که پس از آن هیئت نظارت بر انتخابات، این استناد را نداشت و او را به استناد بند۹ ماده۳۱ مبنی بر نداشتن سابقه اجرایی (گواهی معتبر و مورد تأیید بالاترین مقام نهاد یا مؤسسات مربوط مبنی بر داشتن حداقل پنج‌سال سابقه فعالیت اجرائی یا آموزشی یا پژوهشی یا قضائی در یک یا همه آن‌ها در بخش دولتی، عمومی یا غیرعمومی در هنگام ثبت‌نام) رد صلاحیت کرد.

رد صلاحیت عابدینی پور به استناد نداشتن سابقه اجرایی، موجب تعجب بسیاری از فعالان سیاسی و اجتماعی در استان قم شد، چرا که او چهره شناخته شده در تاریخ مدیریتی قم است، و ضمن سابقه شهرداری کلانشهر قم، عضویت در شورای اسلامی شهر قم، بنیانگذاری و مدیرعاملی شرکت آب و فاضلاب استان قم و ... را هم در کارنامه خود دارد.

عابدینی پور در انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر قم نیز سر لیست اصلاح طلبان استان قم در لیست امید بود و در انتخابات مجلس نهم نیز با وجود ورود مستقل به انتخابات، اعتماد بیش از ۶۰هزار نفر از مردم استان قم را به خود جلب کرد که نشان از محبوبیت او نزد افکار عمومی قم دارد.

عابدینی پور در صورت حضور در انتخابات مجلس، احتمال اینکه حمایت اصلاح طلبان قم را با خود همراه می کرد، می توانست موجب شور و نشاط سیاسی انتخاباتی در قم و افزایش مشارکت در انتخابات این استان شود.

متن نامه مهندس «محسن عابدینی‌پور» خطاب به فرماندار قم به شرح ذیل است:

جناب آقای ذاکریان

فرماندار محترم قم و رییس حوزه انتخابیه قم و کهک و ...

باسلام و با عرض تبریک بمناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی

احتراما اینجانب محسن عابدینی پور در راستای وظیفه شرعی و ادای دین به مردم شهید پرور قم و آرمان‌های انقلاب اسلامی و ارائه توانمندهای خود جهت رفع مشکلات و معضلات موجود و بویژه مشگلات اشتغال و مسکن و ... جوانان عزیز این مرز و بوم و اجابت درخواست جمعی از بزرگان و همشهریان عزیز و گرامی وارد صحنه انتخابات شدم ولی معلوم و مشخص نیست که با چه اهداف و اغراضی صلاحیت اینجانب در مرحله رسیدگی در هیت محترم اجرایی و به استناد بند ۲ ماده ۳۱ قانون انتخابات مبنی بر عدم التزام به نظام .... رد صلاحیت و سپس و بر چه اساس و مبنایی توسط هیت محترم نظارت مورد تایید قرارگرفتم؛ در حالیکه بنده در دفاع از خود و در این خصوص هیچ ادله و مدرکی ارائه نکردم.

( این اقدام هیتهای محترم اجرایی و نظارت همچنان در هاله ای از ابهام باقیست !! )

ثانیا با توجه به داشتن مدرک فوق لیسانس در رشته مهندسی عمران از دانشگاه امیر کبیر تهران و ۳۵ سال سابقه اجرایی در کسوتهای ملی و استانی (از جمله شهردار و عضویت در شورای شهر قم بمدت قریب ۷ سال و حضور در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل با مسولیتهای مختلف) باز هم توسط هیت محترم نظارت و به استناد بند ۹ ماده ۳۱ مبنی بر نداشتن سابقه اجرایی رد صلاحیت شده ام.

لذا و بدلیل تناقضات مکرر پیش آمده در ‌تایید و رد صلاحیت، از کاندیداتوری مجلس از حوزه انتخابیه قم و در مرحله رسیدگی شورای نگهبان منصرف و انصراف خود را اعلام میدارم.

در خاتمه ضمن پوزش و عذر خواهی از همه همشهریان عزیز و گرامی و دوستان و بزرگوارنی که پیگیر و مشوق بنده جهت ثبت نام برای کاندیداتوری از حوزه انتخابیه قم و... بوده اند . از کاندیداتوری مجلس انصراف خود را اعلام میدارم واز درگاه خداوند قادر متعال سربلندی و عزت مردم شهید پرور این مرز و بوم و تحقق آرمان‌های انقلاب و امام و رهبری را خواستارم و امیدوارم با حضور پر شور شما عزیزان در انتخابات هر آنجه خیر و مصلحت است برای مردم شهید پرور این مرز و بوم بویژه جوانان مقدور و مقدر گردد انشاالله

والسلام و آنالله التوفیق

۲۷۲۱۸