شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جشنواره فیلم فجر#کربلا

وقتی که شریفی‌نیا پدر پروین اعتصامی شد/ یک ایرانی در واقعه کربلا

وقتی که شریفی‌نیا پدر پروین اعتصامی شد/ یک ایرانی در واقعه کربلا

امروز در ششمین روز از جشنواره فیلم فجر شاهد معجزه «پروین» باشید.

به گزارش خبرآنلاین -در ششمین روز از چهل و دومین جشنواره فیلم فجر که همزمان با سه شنبه ۱۷ بهمن است، ۳ فیلم سینمایی در کاخ جشنواره به نمایش گذاشته می شود. البته در این روز با توجه به شهادت امام کاظم (ع) سانس اول نمایش فیلم در کاخ جشنواره حذف شده و فیلم ها از ساعت ۱۶ اکرا می‌شوند. آثاری که در این روز روی پرده می رود به ترتیب شامل «نپتون» به کارگردانی محمدابراهیم غفاریان، انیمیشن «شمشیر و اندوه» به کارگردانی عماد رحمانی و مهرداد محرابی و «معجزه پروین» به کارگردانی محمدرضا ورزی هستند.

فیلم سینمایی «نپتون» به کارگردانی محمدابراهیم غفاریان کارگردان فیلم اولی، یک اثر اجتماعی است که قرار است در سانس اول ششمین روز جشنواره به نمایش گذاشته می شود. سیاوش امین‌پور تهیه کنندگی این فیلم سینمایی را برعهده دارد.

در خلاصه داستان فیلم «نپتون» آمده است: افسانه و همسرش به دلیل مشغله کاری از فرزند خود غافل شده اند که فرزند آنها دچار مشکلی می‌شود. البته عوامل فیلم، این خلاصه رسمی را منتشر کرده‌اند: «یک سال نپتون، معادل ۱۶۵ سال زمینه! یعنی یک بچه یک ساله توی نپتون یک پیرِ ۱۶۵ ساله روی زمینه!»

به گزارش خبرنگار مهر،در این اثر سینمایی بازیگرانی چون آرمین رحیمیان، بهدخت ولیان، امین میری، رها خدایاری، آیدا ماهیانی، ندا عقیقی، مسعود کرامتی، بهناز جعفری، امیررضا جوکار، ماهک حقیقی، آرتین تیموری، بهداد بلیغ‌ و شهلا اکبری حضور دارند.

وقتی که شریفی‌نیا پدر پروین اعتصامی شد/ یک ایرانی در واقعه کربلا

انیمیشن «شمشیر و اندوه» عماد رحمانی و مهرداد محرابی دومین فیلمی است که امروز سه شنبه به نمایش گذاشته می شود. در این انیمیشن شاهد روایتی دیگر از تاریخ اسلام و ماجرای واقعه کربلا خواهیم بود.

این انیمیشن اثری ۹۲ دقیقه‌ای است که برهه‌ تاریخی بعد از شهادت امام حسن مجتبی(ع) تا ورود امام حسین(ع) به کربلا را روایت می‌کند. روایت این اثر از زاویه‌ دید یک ایرانی است که در شهر مداین زندگی می‌کند و منجر به پیوستنش به قافله‌ امام حسین (ع) خواهد شد. مخاطب این انیمیشن نوجوان و جوان در نظر گرفته شده و در خلاصه داستان آن آمده است: «برای تحقق رویایی که داری مبارزه کن …»

زهره شکوفنده، مهبد قناعت پیشه، تورج نصر، غلامرضا صادقی، سعید مقدم‌منش، میثم نیکنام، سعید غفارمنش، حسام صادقی‌نیکو، محسن سرشار، محسن زرآبادی، اعظم حبیبی، کوروش زارع‌پناه، مهرداد معمارزاده، مریم خلقتی، شیدا زینی، عالم‌تاج خیری‌نیا، ابراهیم ربیعی، جوانه برهانی، میلاد مبینی، شهره روحی و مسیحا شیهدی‌اصل صدا پیشگان این انیمیشن به شمار می روند.

اما سومین فیلم که قرار است امروز نمایش داده شود، فیلم سینمایی «معجزه پروین» به کارگردانی محمدرضا ورزی است. در واقع مخاطبان قرار است بخش هایی از زندگی پروین اعتصامی بانوی شاعر ایرانی را به تماشا بنشینند. البته سازندگان این اثر سینمایی که تهیه کنندگی آن را محمدرضا شریفی نیا برعهده دارد، تصمیم گرفتند تا نام فیلم را به جای «معجزه پروین»، «پروین» بگذارند. نکته جالب این است که محمدرضا شریفی نیا در این فیلم نقش پدر پروین اعتصامی را بازی کرده است.

وقتی که شریفی‌نیا پدر پروین اعتصامی شد/ یک ایرانی در واقعه کربلا

مارال بنی آدم، آزیتا حاجیان، محمدرضا شریفی نیا، حسین پاکدل، محمدعلی نجفی، امیرحسین صدیق، رامین ناصر نصیر، رضا فیاضی، بیژن بنفشه خواه، یوسف صیادی، حسام نواب صفوی، ملیکا شریفی نیا، محمدشعبان‌پور، الهه جعفری، محمدرضا شهبانی نوری، مریم ورزی، محمد ساربان، مجید جعفری، شهراد بانکی، عباس علی محمدی و امیر رضا انوریان از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

۲۲۰۵۷