شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بیت کوین#قیمت#دلار

آلت کوین های برتر بازار ارزهای دیجیتال / بیت کوین تا کی خنثی است؟

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در چند روز گذشته بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۲،۴۷۱ دلار) باقی مانده، اما گاوها نتوانسته‌اند مقاومت بالاسری ۴۴،۷۰۰ دلار را به چالش بکشند.

اقتصاد آلت کوین های برتر بازار ارزهای دیجیتال / بیت کوین تا کی خنثی است؟

بیت کوین همچنان در یک منطقه محدود در نوسان است و در این میان، برخی از تحلیلگران می‌گویند که روند جانبی قیمت این ارز دیجیتال ممکن است یک ماه دیگر، قبل از افزایش خرید در انتظار رویداد هاوینگ آن در ماه آوریل، همچنان ادامه یابد.

یک نکته مثبت جزئی در کوتاه‌مدت این است که جریان خروجی از صندوق GBTC شرکت گری‌اسکیل کند شده است. در همین حال، فاز تثبیت قیمت بیت کوین ممکن است معامله‌گران را به سمت آلت‌کوین‌های منتخب سوق دهد.

در این مطلب نمودار پنج ارز دیجیتال برتر را که ممکن است در کوتاه‌مدت عملکرد بهتری داشته باشند، با هم بررسی می‌کنیم.

۱. بیت کوین

قیمت بیت کوین در چند روز گذشته بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۲،۴۷۱ دلار) باقی مانده، اما گاوها نتوانسته‌اند مقاومت بالاسری ۴۴،۷۰۰ دلار را به چالش بکشند.

top-5-cryptos-btc-link-icp-rndr-and-sui

نمودار روزانه BTC/USDT.

بازگشت ضعیف قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه حاکی از کمبود تقاضا در سطوح بالاتر است. اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۴۱،۳۹۴ دلار برسد، نشان می‌دهد که جفت ارز BTC/USDT ممکن است برای چند روز دیگر در محدوده ۴۴،۷۰۰ تا ۳۷،۹۸۰ دلار تثبیت شود.

مقاومت ۴۴،۷۰۰ دلار یک سطح کلیدی است که باید مراقب آن بود. شکستن و بسته شدن کندل قیمت بالاتر از این سطح نشان می‌دهد که گاوها دوباره کنترل اوضاع را به دست گرفته‌اند. این امر، مسیر رالی بالقوه تا سطح روانی ۵۰ هزار دلار را هموار خواهد کرد.

۲. چین لینک

در تاریخ ۲ فوریه، قیمت چین لینک به بالای مقاومت ۱۷٫۳۲ دلار صعود کرد که نشان‌دهنده از سرگیری روند صعودی است.

top-5-cryptos-btc-link-icp

نمودار روزانه LINK/USDT.

شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۵٫۸۰ دلار) شروع به افزایش کرده و شاخص قدرت نسبی (RSI) در نزدیکی منطقه اشباع خرید قرار دارد که نشان‌دهنده برتری گاوها است. یک مقاومت جزئی در ۱۹٫۵۴ دلار وجود دارد، اما در صورت غلبه بر آن، جفت ارز LINK/USDT می‌تواند سطح ۲۱٫۷۹ دلار را هدف قرار دهد.

اگر خرس‌ها بخواهند جلوی صعود را بگیرند، باید قیمت را به زیر سطح بریک آوت در ۱۷٫۳۲ دلار برسانند. این موضوع نشان‌دهنده فروش تهاجمی در سطوح بالاتر است. در چنین شرایطی، این جفت ارز ممکن است به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند.

۳. اینترنت کامپیوتر

در تاریخ یکم فوریه، قیمت اینترنت کامپیوتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۱٫۶۳ دلار) جهش کرد که نشان می‌دهد گاوها به شدت از این سطح محافظت می‌کنند.

top-5-cryptos-btc-link-icp

نمودار روزانه ICP/USDT.

فتیله بلند کندل روز ۳ فوریه نشان می‌دهد که خرس‌ها در تلاشند تا حرکت صعودی را در نزدیکی سطح ۱۴ دلار متوقف کنند، اما یک نشانه مثبت این است که گاوها میدان رقابت را به طور کامل ترک نکرده‌اند. این موضوع، احتمال بریک آوت به بالای ۱۴ دلار را افزایش می‌دهد. در چنین شرایطی، جفت ارز ICP/USDT ممکن است تا سطح ۱۶٫۳۰ دلار صعود کند.

در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه سقوط کند، این دیدگاه مثبت در کوتاه‌مدت باطل خواهد شد. در این صورت، این جفت ارز ممکن است تا سطح بریک آوت خود در ۹٫۳۶ دلار کاهش یابد، جایی که خریداران احتمالاً وارد عمل خواهند شد.

۴. رندر توکن

در ۳۰ ژانویه، قیمت رندر بر مقاومت ۴٫۴۰ دلاری غلبه کرد و در ۳۱ ژانویه، گاوها پولبک پس از آن را با موفقیت در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۴٫۲۶ دلار) متوقف کردند.

top-5-cryptos-btc-link-icp-rndr-and-sui

نمودار روزانه RNDR/USDT.

در حال حاضر، یک مقاومت جزئی در ۵٫۰۷ دلار وجود دارد، اما عبور از آن ممکن است. در این صورت، جفت ارز RNDR/USDT می‌تواند سطح ۵٫۲۸ دلار را هم به چالش بکشد. اگر خریداران بتوانند بر این مقاومت نیز غلبه کنند، این جفت ارز می‌تواند به سمت ۶٫۶۰ دلار شتاب بگیرد.

از طرف دیگر، اگر قیمت از ۵٫۲۸ دلار به شدت کاهش یابد، نشان می‌دهد که خرس‌ها در سطوح بالاتر فعال هستند. در چنین شرایطی، این جفت ارز ممکن است دوباره به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه سقوط کند.

شکستن کندل قیمت به زیر این سطح نشان می‌دهد که حرکت صعودی در کوتاه‌مدت به پایان رسیده است. در این صورت، احتمال کاهش قیمت تا سطح ۴ دلار وجود دارد.

۵. سویی

در تاریخ ۲۹ ژانویه، سویی از مقاومت ۱٫۵۰ دلار عبور کرد، اما گاوها نتوانستند حرکت صعودی را ادامه دهند. این موضوع نشان‌دهنده تلاش خرس‌ها برای بازگشت است.

top-5-cryptos-btc-link-icp-rndr-and-sui

نمودار روزانه SUI/USDT.

پس از آن، جفت ارز SUI/USDT از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱٫۳۴ دلار) برگشت که نشان می‌دهد احساسات مثبت باقی مانده و معامله‌گران این کاهش قیمت را به عنوان فرصتی برای خرید می‌بینند.

برای حفظ مومنتوم، خریداران باید قیمت را به بالای ۱٫۶۵ دلار برسانند. اگر آنها موفق شوند، این جفت ارز ممکن است تا ۲ دلار صعود کند. این سطح ممکن است دوباره به عنوان یک مانع مهم عمل کند، اما در صورت غلبه بر آن، قیمت می‌تواند تا ۲٫۶۴ دلار افزایش یابد.

از جنبه نزولی، خرس‌ها باید قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند تا دوباره کنترل اوضاع را به دست بگیرند. در این صورت، این جفت ارز ممکن است تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱٫۰۴ دلار) سقوط کند.

 

منبع: رمزارز نیوز